Gå til innhold

POKKER!!!

Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på do nå, og det kom litt lyserosa på papiret... :( Da er det bare å gjøre seg klar for en ny pp... Klaffer det ikke da, så skal sambo teste seg og vi skal til gynekologen min i august for å lage en plan for hva som skal gjøres videre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Utrolig trist. Var sikker på at det hadde klaffet for deg denne gang.

Lykke til videre

Skrevet

Ja..blir nok et par tøffe dager nå..og så er jeg klar for ny pp igjen!

Skrevet

Huff, alltid like kjedelig:( Går nå inn i den kjipeste uka, har ikm på fredag, men har ingen store forhåpninger for denne pp heller:(

Dette er vel den 16.pp.

Har vært igjennom full utredning og det blir ivf til høsten om ikke spira sitter i sommer.

Skrevet

Kjipern at vi må prøve så lenge ALIICE.. Jeg er i gang med utredning nå.. Har kun tatt blodprøver på dag 23.. Blir blodprøver i morra også..på dag 2.. Og så test av sambo.. Utover det vet jeg ikke hva de kommer til å gjøre. Hva gjorde de i deres tilfelle?

Skrevet

Hei!

Mistet jeg også..... Så må starte på igjen dessverre.... Håper bare det ikke tar like lang tid denne gangen, som sist ( ca 10 mnd). Lurer litt på dette med blodprøver jeg?! Er det for å sjekke eggløsning? Er det et samarbeid med legen, eller møter du bare opp på labben på eget initiativ??

Skrevet

Har hørt at man som oftest blir gravide ganske raskt igjen etter å ha mistet..ihvertfall innen 6 mnd ut i fra hva jeg har sett hos andre jeg kjenner.. :)

Jeg tok først blodprøver hos fastlegen. Spurte om jeg kunne gjøre det, og det var ikke noe stress. Man tar de på dag 21, 22 el 23 i syklusen. Da sjekkes det om man har hatt eggløsning. Sjekker progesteron verdien. Min verdi på denne prøven ble veldig dårlig (12). Da vi hadde prøvd et år, ble jeg henvist til gyn.spesialist. Han ville at jeg skulle ta nye blodprøver. Tok på dag 23 igjen, og da ble verdien 67, som er veldig bra :)

Nå må jeg ta blodprøver på dag 1, 2 el 3 i syklusen også. Det er for å sjekke hypofysen, og LH verdien.. Vet ikke helt hva det går ut på.. Er vel noe med om egget utvikler seg som det skal eller noe..

Du kan jo bare spørre fastlegen din om blodprøver. Men, må bare si..ikke alle fastleger er så flinke til å tolke svarene..for min fastlege sa at alt så fint ut på mine blodprøver. Det var gyn som sa at verdien på 12 var altfor lav!!

Skrevet

Jeg håper du har rett ang at jeg kommer til å bli fort gravid igjen :) Jeg trodde jeg var 3,5 mnd på vei, men måtte på utskraping. Fant ut at det ikke hadde vært liv i magen på ca 1,5 mnd.. Vi er blitt anbefalt å vente med å prøve igjen til etter 2 mens... Vet du noe ang dette? Kan det stemme at det er fare for å abortere igjen om man blir gravid for raskt etter en abort?

Tror ikke fastlegen min kommer til å anbefale med noen ting uten at jeg spør om det selv, så det er greit å vite hvilke muligheter man har... Om syklusen er like rotetet nå, som den var før jeg ble gravid, skal jeg høre med legen ang blodprøver..

Skrevet

uff..det er ikke noe særlig..gå så lenge å tro at man har en spire.. Men, trøste deg med at det sannsynligvis går kjempefint neste gang du blir gravid!! :) Vet ikke om man bør vente med å bli gravid igjen..det må du nesten spørre om på forumet her.. Men, mener jeg har hørt at man i hvert fall bør vente til man har fått 1 mens..

Blodprøver er jo ikke noe stress, så det burde man kunne få ta.. Legen min syntes i hvert fall det var greit selv om det ikke hadde gått et år med prøving..

Skrevet

Tror nesten jeg ville spurt fastlegen min om en henvisning til en spes. gynekolog. Da får man svar på det man lurer på. Fastleger er greie å ha, men de skal liksom kunne litt om alt. Og det er jo derofor man har spesialister. de kan MYE på et område:)

Får man med seg henvisning så koster det jo som regel litt mindre. Så kan de henvise dere videre til andre steder om det skulle trenges. Med dette sparer man jo legg i gangen fra lege til lege:)

Får vi som er her inne har jo litt dårlig tid og er litt utålmodige.....iallfall jeg er det:)

LYKKE TIL:)

Skrevet

Jeg har allerede fått henvisning til gyn.spes. Og har vært der en gang. Så hjulene ruller her... :)

Skrevet

Så bra og høre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...