Gå til innhold

Årsaker til mistet EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Tror jeg har hatt EL tidligere grunnet smerter i eggstokkene, men nå når jeg blir seriøs og begynner å teste; ingenting! Blir overraskende lei meg av det... Har stresset mye på jobb i det siste, og har gått ned litt i vekt de to siste ukene (men jeg er ikke undervektig for det, så jeg trodde ikke det hadde noe å si...?). Kan slike ting påvirke EL? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

jeg lurer faktisk på akkurat det samme. Har tidligere testet med EL tester og det har slått ut mellom dag 12-14.. Denne mnd tenkte jeg å prøve å ta tempen i tillegg..og idag er jeg på dag 21 og ikke noe tegn til EL.. Utrolig kjipt. har testet siden dag 10 og tempen min viser ingen tegn til at jeg har hatt det heller. Har ikke peiling på hva grunnen kan være?!!..

Jeg tenker at det kan være flere grunner... enten er det stress, eller så kanskje jeg bare har hoppet over el denne mnd. jeg håper jo nesten at det er en av disse to..og ikke en eller annen hormonforstyrrelse :S

Kanskje du kan begynne å ta tempen? Det kan jo være at du tester med el -tester til feil tidspunkt? Tempen vi ihvertfall vise om du har hatt eggløsning eller ikke.

Lykke til.

Skrevet

Jeg satser også på at det er stress...og håper på det lengste at jeg vil få EL neste pp. Jeg tar tempen, og har enda ikke fått noe forhøyet utslag. Er på dag 15, men jeg har veldig stabil syklus på 27 dager, så EL skulle vært i går. Har ikke noe el-slim, så den kommer nok ikke de nærmeste dagen heller. + at jeg pleier å ha smerter i magen på denne tiden, og det har jeg ikke denne runden.

I forhold til EL-tester; holder det å teste bare 1 gang om dagen? Jeg har til nå testet mellom 6-8 på kvelden. Er det mulig at man kan få en positiv test på et tidspunkt av dagen, og negativ på et annet? Hvor lenge varer "utslagene" på testen?

Skrevet

Jeg hadde el en uke forsinket denne pp og hadde jeg ikke tempet så hadde jeg aldrig visst dette :) Det er en super metode som sier deg masse. Men din er sikkert også bare forsinket, bare fortsett og teste og tempe du ;)

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med el-tester å vurderer å begynne å tempe. Billigstrimmel har bare slått ut sikkelig 1 gang for min del dem 5 mnd jeg har prøvd, ellers er det skyggestrek nesten hele tiden. Vurderer å tempe selv, men lurer litt på hvilken temper en bruker og hvilket skjema en bruker og ect. Har dårlig med slim for tiden og vurderer solvipect på denne syklusen. Har hørt at temping er mer sikkert!!

Skrevet

Har forresten hatt eggløsningsymptomer, men ikke fått sikkelig utslag på disse testene

Skrevet

Hei,

Jeg bestilte temperaturmåler på www.billigetester.no, der er det en med to desimaler som er for å måle basaltemp. Ellers legger jeg inn tempen på www.fertilityfriend.com, og det fungerer veldig bra.

Skal til gyn imorgen, så da skal jeg forhøre meg litt om dette med forsinket/ mistet EL. Jeg er godt over 1 uke forsinket med min el nå, og fremdeles ingen tegn :(. Utrolig deprimerende. Har ikke sett snurten av noe el-slim heller etter jeg mistet i MA i februar.

Skrevet

Hm...er skeptisk til testene jeg nå... Fortsetter å tempe jeg. Fortsetter nok sikkert å ta testene også, for er man manisk så er man manisk, men jeg skal stole litt mindre på dem. Har som sagt en veldig stabil syklus, så jeg tror bare EL er borte denne måneden for min del, men å høre at den har kommet en uke forsinket hos dere, gjøre jo at håpet mitt holder seg oppe:) Er jo så sykt kjipt å hoppe over en måned. Skikkelig teit at vi bare kan bli gravide 12 ganger i året. De to ukene fra mensen til EL er syyyyykt lange...

Skrevet

Hei..Jeg har faktisk hørt om de som bare får eggløsning på den ene siden. Altså kun hver annen mnd..kanskje det er en grunn?

Skrevet

Har selv tenkt å kjøpe den temperaturmåleren på www.billigtester.no, ikke særlig dyr heller.

Det kan visst skje med alle at EL er forsinka eller at egget ikke slipper sikkelig i en syklus, visst ganske normalt men veldig kjedelig når en prøver. Ikke mulig du har hatt EL tidlig da? Det kan og skje??

Skrevet

hei hei

det kan være at du faktisk har hatt en tidlig eggløsning. fikk min denne gangen på dag 9. det har aldri skjedd før, som jeg vet om. Bruker å ha den rundt dag 13.

Jeg bruker å teste på morgenen. da er urinen konsenterert. hvis man skal teste på dagen bør man vente 4 timer etter sist do-besøk. man bør helst ikke drikke så masse heller de timene. Derfor finner jeg det enklest å teste på morgenen- har funnet mine EL da.

hvis du har forsøkt noen mnd uten at du finner den, så kan du kontakte lege før å ta en bl.prøve. de vil se på noen av hormonene dine- testosteron, progesteron osv. enkel test. gjorde dette og fikk bekreftet at alt var vel.

håper dette hjalp litt:)

PS: det er ikke alle mnd jeg finner EL jeg heller:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...