Gjest Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Bare lurte på om det er flere dagsventende her som ikke får sove i natt? Lurer nesten på om ting kanskje skjer snart? er 4 dager over termin og ønsker veldig at ting kommer i gang...
123tipp Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Ikke akkurat dagsventende, har 3 uker til termin jeg da Men sliter med å få sove om kveldene, det er sikkert! Heldigvis blir jeg ikke så trøtt om dagen heller, virker som kroppen gjør seg klar for å få mindre søvn. Lykke til med det nært forestående, håper du slipper å gå så mye mer over tiden
dona Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Får sove, men sitter i telefonkø til ahus for spørsmål om vannavgang. 8 dager over termin nå. Kan de ikke ta tlf snart så jeg kan legge meg igjen. Ventet 40 min nå.
skorpionfruen Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Ja men jeg sliter ikke på kveldene, men våkner klokken 4 hver natt og er lysvåken... gørrkjedelig rett og slett. Er oppe nå for å spise litt så skal jeg prøve å legge meg igjen. Blir så sulten av å ligge våken å vri meg. Er heller ikke serlig ventende har evigheter igjen (føles det som) men våken, JA
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Har faktisk sovet 2 timer før jeg våknet igjen.. ....så gikk vannet. Så det betyr vel at jeg er i gang? 5 min mellom "riene/kynnerne" (er vel rier det heter nå da)
skorpionfruen Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Så spennende, lykke til. Misunner deg som er/ nærmer deg ferdig Hadde vært helt fantastisk (ikke at jeg vil fø nå, det er for tidlig men skulle ønske jeg var ferdig likevel)
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 ja søvnen min og er helt på bærtur..må bare ta den søvnen jeg får når jeg har mulighet til å få sove, så har ingen døgnrytme lenger..hehe.. er 2 dager over nå og er lei ja....... blæh
prinsessemum Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har fortsatt 7 dager til termin, men i natt fikk jeg nesten ikke sove... Hadde sterke mensmurringer, og tidlig på kvelden hadde jeg noen "tak" i ryggen. Så i natt har jeg: Spist mat 2 (!!!) ganger.... Lest bok.... Og tatt et bad.... Føler meg som det nattdyret:-) Håper det snart skjer noe! Lei av søvnløse netter.
Sweet Georgia Brown Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Samma här. Om jag först vaknat på natten får jag inte sova igen. Jobbig. Och jag har länge igen, 10 veckor. Men jag ska inte på jobb i alla fall, det hade varit kjipt. Ser serier/program på TV som jag tatt opp, lager en kopp kakao, tar ett bad, sjekker facebook, försöker sova... Men kan ju alltid pröva sova lite på dagen även om jag har väldigt svårt för att ta mej tid till det.
venter odelsgutt i august Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Har det akkurt som deg skorpionfruen med bolle i ovn!! Våkner klokka 4 og lys våken. Ligger bare og snur og vrir på meg. Er jo helt håpløst! I tillegg har jeg ikke hatt ei rolig helg på 4 uker (utdrikkningslag, 30-årsdag ect og jeg har vært i komiteen) Det blir sene kvelder og våken så tidlig så nå er lillegutt i magen og jeg ganske så sliten. Men vi støtter hverandre;-) Gleder meg vanvittig til neste helg, da skal jeg slappe av og kose meg!! Lurer på om det er kroppen vår som trener oss opp til å sove mindre.....
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 15. juni 2009 #11 Skrevet 15. juni 2009 Har du sakt i fra til dem på føden at du ikke får sove? Jeg ringte dem i dag fordi jeg sover så dårlig på natten på grunn av modningsrier, og jeg fikk komme tilbake i kveld for sovemedisin og smertestillende, så skal jeg sove der borte til i morgen. Fikk også bli strippet og sjekket åpning. Dem mente det var kjempeviktig å ta kontakt om man plagdes med nattesøvnen for man trenger energi for å komme igjennom en fødsel, så derfor fikk man komme dit for å sove.
plutseligbolle Skrevet 15. juni 2009 #12 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har 6 uker til termin og får lest veldig mye for tida. For når jeg blir vekket av blæra, av babyen i magen, av katten eller av toåringen, så er det helt umulig å få sove igjen på mange timer. Tar det til dels igjen om dagen, da, men sover egentlig litt lite for tiden. Er bare hjemme om dagen, og toåringen er i barnehagen 4 dager i uka, så det går egentlig helt fint. Men man får liksom ikke gjort så mye som man skulle ønske...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 16. juni 2009 #13 Skrevet 16. juni 2009 Nå er jeg til bake i fra føden, når jeg kom dit i går kveld fikk jeg en sprøyte med morfin i ryggen, en sovetabelett, også strippet hun meg til fire cm åpning. Og jeg sov som en stein etterpå, var helt borte vekk og ikke en gang våken for å gå på do. Annbefaler andre som også er på slutten og ikke får sove før fødsel om å ringe føden og høre om muligheten for å komme dit å få en sovedose.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #14 Skrevet 17. juni 2009 Ikke noe problem for meg å sovne, men for meg er det morgenene som er kjipe. Jeg har vært våken i nesten to timer allerede i dag - våknet den siste uka rundt kl. 5, og frykter det vil vare frem til termin om 5 uker. Tatt meg en kopp te og sitter på nettet, for i morges orket jeg ikke å vri meg mer i senga (i tillegg vekker jeg mannen min ved å "flytte lasset" mitt fra den ene sida til den andre, med puter og det hele, og tenker at han skal få slippe å høre meg puste og pese og sukke og stønne;-)...) Noen som vet hvorfor mange av oss sover dårligere? Er det fysiske grunner?
Nipponsuki Skrevet 18. juni 2009 #15 Skrevet 18. juni 2009 Hahahah Martings, jeg ser deg tydelig for meg når du skal flytte lasset ditt rundt i senga Har det akkurat sånn selv, de er jo et prosjekt uten like bare å få snudd seg! Stakkars mannen får knapt plass i senga blant alle putene... Min mann har (dessverre eller heldigvis..???) ekstremt godt sovehjerte så ikke mye støtte å få der. Idag våkna jeg fire og kapitulerte og sto opp fem.. Så nå har jeg lagd brøddeig, lest avisen, spist 1. frokost, lakket tå- og fingernegler, surfet litt på nett- og vurderer å ta meg en liten lur snart Det er ikke vanskelig å finne grunner til at vi sover dårlig; halsbrann, restless legs, vondt i bekkenet, stadig oppvåkning til doturer, tung pust, kroppens tilpasning til den nye tilværelsen... og for meg tror jeg det er mye psykisk også. Blir liggende å tenke også når jeg først våkner, og da er det lett å rote seg inn i så mangt. Jeg har slitt med søvnen store deler av svangerskapet, men har hatt god nytte av akupunktur og avspenningsøvelser (yoga). Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå