Gå til innhold

EL-testing???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som kan forklare meg hvordan dette fungerer?? Når tester man? Og hva betyr en positiv test? Betyr det at man har EL den dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

fant dette på www.billige-tester.no der står det litt :)

Eggløsningstest brukes til å finne tidspunktet for eggløsning. For å bli gravid skal du ha samleie dagene omkring eggløsning.

En gang i måneden, normalt ca. 12-16 dager før neste menstruasjon, modnes et egg og man får eggløsning.(kommer ann på hvor lang syklus du har).

Egget lever opptil 24 timer etter eggløsningen, og sædcellene overlever kun noen få dager. I praksis betyr det at det bare er mulig å bli gravid noen få dager hver måned.

Eggløsningstest hjelper deg å finne de dager hvor du kan bli gravid. En eggløsningstest registrerer urinens innhold av LH, som skifter kraftig 24-36 timer innen eggløsningen. Eggløsningstesten viser helt enkelt når eggløsningen er i gang, og forutsier dermed de to dager hvor du har størst sjanse for å bli gravid

Skrevet

Man tester gjerne fra den 10. dagen etter første dag med mens... Spørs litt hvor lang syklus man har... Positiv test betyr at eggløsningen er i anmarsj...og så fort man får negativ test har egget sluppet...

Skrevet

Gjelder det da å ha sex før egget slipper, eller er det når egget har sluppet det gjelder å ha sex?

Jeg er litt blank på dette med el testing....har ikke behøvd det tidligere...

Skrevet

må bare sjekke at jeg har forstått dette riktig:Hvis jeg begynner å teste ca 10 dager etter TR, og så tester jeg til jeg får positiv test, som da betyr at EL er i anmarsj (og det gjelder å kjøre på.. hehe).. og så fortsetter jeg å teste til testen blir negativ.. som betyr at egget har sluppet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...