Gå til innhold

fest

Anbefalte innlegg

Hei,

har en mnd igjen til termin. Mannen er på fest ikveld... føler meg urolig i kroppen... liker det ikke.. skulle det store skje i natt så vil jeg ikke ha med meg en "hjelper " som er påvirket av alkohol....og det har jeg sagt til han.. da reiser jeg heller alene til sykehuset.... nå er det lite sannsynlig at det skal skje ikveld da... men hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140253419-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde selv og har flere venninner som opplevde at på første ungen var den vordende far mye ute på byen og spesielt mot slutten av svangerskapet. Vi har diskutert dette litt, oss venninner i mellom. Jeg tror det er mannens måte å rase i fra seg på, de vet at livet er på vei til og forandre seg, på et eller annet vis, og forbereder seg ved å "gjøre seg ferdig" med det livet som var. Dette kan oppleves som urettferdig, men uansett hvordan vi vrir og vender på det, starter det ni mnd før for oss, og da får vi hjelp av kroppen vår til å innstille oss på disse forandringene. Mennene er ikke så heldige som kjenner dette på kroppen, derfor skjer ofte denne forandringen seg ikke før etter babyen kommer, og noen bruker enda noen måneder, til babyen begynner å respondere før den forandringen skjer.

Dette gjelder jo ikke for alle, men tror mange kjenner seg igjen...og på samme måte som mennene må godta mye rart fra oss i hele ni mnd, har jeg troen på å godta til en viss grad dette behovet deres. Men noen mannfolk forandrer seg jo ikke heller da, så hvordan skille hveten fra kimet, eller hva det heter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140253419-fest/#findComment-140253925
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...