Gå til innhold

Fuzzi Bunz One-Size lommebleier med lekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden begynte jeg å bruke tøybleier til mine to bleiebarn. Jeg kjøpte først noen forskjellige merker bare for å teste ut litt, og så kjøpte jeg en god del Fuzzi Bunz One-Size.

Etter å ha brukt dem i en måned, har jeg hatt mye lekkasje. Tenkte at de virket greie siden de er One-Size med regulerbar strikk og jeg har to bleiebarn på henholdsvis 9 og 12 kg. Vi har dessuten ikke tørketrommel og trengte derfor bleier som tørker fort.

Jeg trodde jeg kom til å bli såå fornøyd med tøybleier, og gledet meg til å ta dem i bruk. Men nå er jeg ganske sliten av lekkasjer og skifting av body, strømpebukse og bukse opptil flere ganger om dagen. Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme, og har dere isåfall et tips eller triks?? Har jo lest at bleiene må vaskes en del ganger før de suger optimalt, men nå er de vasket mye, så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Har også regulert strikken rundt låra sånn at de sitter passe stramt.

Håper noen av dere har noen tips til meg, for jeg har ikke lyst til å måtte selge bleiene!

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte forresten å skrive at jeg bruker Imse Vimse rispapir-innlegg inni bleiene, dersom det kan ha noe å si for lekkasje?

HI

Skrevet

BArn med tøybleier må ofte opp en str i body, og om de er knappe kan du oppleve lekasjer rundt lårene. Bruker du foresten kun de medfølgende innleggene? I fuzzyer er det jo et enslig microfiber innlegg som virker som en svamp når de er tisset i. Altså: barnet dumper ned på rumpen og tisset klemmes ut. Anbefaler mer innlegg eller innlegg i hamp og bambus. Gode og billige innlegg får du her (du bør nok velge de store): http://www.ecoearthnappies.com/showproduct.php?org_id=12851&product_id=8151

og tollvesenets omregningskurser her:http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

Du får en del under tollgrensen, husk at de må vaskes inn.

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Det du skriver om at microfiberinnleggene fungerer som en svamp, synes jeg stemmer ganske bra! Det er f.eks ofte når jeg tar barna opp av stol at det plutselig har kommet en lekkasje. Så jeg prøver gjerne tipset ditt om hamp- eller bambusinnlegg! Har kikket litt på linken du sendte med, og tenker å bestille noen innlegg derfra.

Har du hatt samme problem selv, siden du hadde så bra svar? Og forsvant lekkasjene da du gikk over til hamp eller bambus?

Skrevet

Jeg har en baby på 5mnd, så har ikke hatt problemet selv (har lest om mange andre, men det gjør seg oftest gjedende når barna er større enn mitt), men synes likevel hamå og bambus er myyyee bedre.

Hamp må foresten vaskes tre ganger før de brukes eller vaskes sammen med bleier. De inneholder oljer som må vaskes ut og som kan tette fleecen i bleiene så tisset preller av.

Anbefaler deg å melde deg inn på www.tøybleier.no sitt nettforum, der finner du masse informasjon:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Oljen som hampen inneholder, vis hampen ikke blir vakset mange nok ganger slik at oljen forsvinner og kommer inn i bleier. Må man bare vaske bleiene flere ganger for å få oljen bort. Lurer på om det kan være derfor at det lekker mye ifra tøybleiene til gutten min

Skrevet

Du kan jo prøve å strippe bleiene?

Fuzzier er heller ikke for alle barn, slik er det nå med bleier uansett, så om ikke en kombinasjon av bambus og mikrofiber + evt. en doubler hjelper, så ville jeg vurdert å prøve en annen bleie. Eks. bumgenius eller bitti d'lish.

TS: meld deg inn på tøybleier.no og/eller tettinntil.no, så vil du kunne få mange gode råd og tips.

Skrevet

Takk for flere svar!

Jeg kjøpte bambusinnlegg for en måned siden, vasket dem 5 ganger før jeg tok dem i bruk, og likevel så har lekkasjene fortsatt... Begynner å bli ganske lei nå, ja.

Mannen min har en teori om at Fuzzi Bunz-bleiene lekker fordi oppsugingslaget på innsiden av bleiene går ut på kanten og litt på yttersiden av bleiene. Han snakker om å sette kantene inn med silikon og greier. Men finnes det virkelig ikke en åpenbar løsning på problemet? Og hvorfor er ikke Fuzzier for alle barn? Jeg har to bleiebarn på ulik størrelse, og bleiene lekker jo på begge. Hvilke barn er Fuzzier for da?

De andre merkene jeg har noen få av er Mother Ease bambusbleie, BumGenious og Bitti D'lish Snap-in-One, og ingen av disse lekker. Problemet er bare at jeg har aller mest av Fuzzi Bunz...

Hva betyr det å strippe bleiene?? Kan gjerne prøve det hvis jeg får litt forklaring. :)

HI

Skrevet

Strippe bleiene: 1 ss natron i forvask kammeret, så har du vanlig vaskemiddel i hovedvasken, og 1 ss eddik i skyllemiddelkammeret.

Så vasker du bleiene på 90 grader.

Men jeg tror nok at mannen dein har rett angående bleiene. Vi har også prøvd bleier der det har vært problemet og da har det alltid blitt lekasjer.

Nå bruker vi bare Bum Genius one size og er veldig fornøyde.

Du burde kanskje bare selge Fuzzi Bunzene, og kjøpe deg noen Bum Genius OZ om disse fungerer for dere.

For andre råd om tøybleier så er det et veldig fint og informativt forum som heter tettinntil.no.

Skrevet

PS! Husk at vaskemiddelet du bruker helst bør være flytende og bare en tredjedel av vanlig mengde :)

Skrevet

Du kan prøve stripping, men om det ikke hjelper ville jeg enten solgt dem eller lagt dem bort til de blir større. Fuzzyer er ganske store i str. Lillemor her i huset har to fuzzyer i M og er 8500 gram. Hun svømmer i dem og det blir lekasjer. Regner med at de vil passe bedre senere:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg ville brukt noen ekstra innlegg, du trenger ikke kjøpe dyre innlegg, bare klipp opp noen gamle håndklær og sy dem til innleggsfasong/brett noen gamle kluter. skift bleie ofte. fb var veldig store i starten hos oss, husker jeg. men gikk seg til etterhvert. evt. legg dem bort en måned eller to og prøv igjen. jeg la bort tøybleier et halvt år, følte ikke at jeg fikk det til. så prøvde jeg igjen, og da brukte vi dem ut bleieperioden uten problemer.

men la i mer innlegg en det som fulgte med. lykke til!

Skrevet

Jeg har en gutt på rundt 7 kilo og slet med samme problemet. Har også flest fuzzy buns bleier så var veldig kjedelig. Er nå begynt å surre gasbleie (som jeg har kjøpt på sparkjøp) rundt mikrofiberinnlegget og synes det fungerer kjempbra for her hos oss iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...