Gå til innhold

Tørker du klær i tørketrommelen eller på stativ, og hvorfor? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

på stativ fordi jeg enda ikke har trommel, men skal kjøpe nå i sommer og da blir det mest trommel og lite stativ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tørkes klærne på snor på vaskerommet. Trommelen blir nesten aldri brukt, kun hvis jeg skifter på alle sengene samtidig.

Tørketrommel sliter utrolig mye på klærne og de blir fort stygge! Dessuten bruker trommelen MYE strøm!

Tørker også ute når været er pent:)

Skrevet

Jeg synes ikke klærene blir så stygge jeg, i hvertfall ikke barna sine. Bare lurer på hvordan dere får plass til å tørke alt på stativ jeg? Spesielt når det er håndklær osv også. Vi vasker klær 1-2 ganger i uken (og håndklær/sengetøy like ofte), og da er det så mye at vi måtte ha minst 3 stativer for å få plass til alt, og det har ikke vi plass til i hvertfall på vaskerommet. Skal jo rekke å tørke også.

Skrevet

Bruker kun stativ, har ikke trommel og har ingen planer om å kjøpe det heller.

Hvorfor?

Klærne holder form og farge bedre, sparer miljøet og sparer mye strøm:)

Skrevet

Har vaskerom som jeg tørker på og der er jeg så heldig å ha god plass!

Jeg synes klærne blir fort slitt og mister fasong av tørketrommel, jeg ser stor forskell på klær som blir tørket i trommel.

Men bevares, det viktigste er jo at klærne faktsk er rene:)

Skrevet

Mest på stativ. Grunn: sparer miljøet og penger (strøm)

Bruker trommel dersom noe haster med å få tørt, eller når jeg har "vaskeoppsamlingsheat" (med mål om å få vaskerommet ryddig igjen...).

Skrevet

Vi har vaskerom i kjelleren, og da tørker vi klærne der nede. Har et rom vi skal pusse opp til soverom til oss selv, så det står ubrukt enda, og ei lita kjellerstue der vi kan tørke klær. Skulle jeg tørket i hovedetasjen hadde det blitt lite plass, er ikke så stort hus vi har. Men sånn som vi har det nå, har jeg plass til å tørke på 3 stativer samtidig, og det hender ofte at alle stativene er fulle... Men så var det det med tida da. Skulle gjerne spart litt tid med å slippe å henge opp og ta ned all vasken.. ;)

Skrevet

Alt som kan tørkes i tørketrommel tørkes der.

Ja,de blir mer slitte og bruker en del mer strøm.

men vi er to voksne, en gutt på 3år o g ei jente på 4 måneder og vi har veldig lite mulighet for å henge opp klærne. Kan gjøre det, men da må tørkestativet stå nesten forran tvn. Gleder meg til å flytte i noe større :)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Det aller meste tromles... Det tar dagesvis å tørke klær her inne, vaskerommet er knøttlite, vi har bare en liten balkong ute og når klærne først er tørre her inne er de knallstive med "brett" på midten, evt merke etter klesklypen. Liker myke klær uten rynker som tørker seg på et par timer i trommelen=)

Skrevet

Ren latskap, det meste går i trommelen.. Liker heller ikke at fluer og fugler kan finne på å bærsje på tøyet mitt ute... Og her på Sunnmøre er det jo ganske ofte reg..eller så mye vind at tøyet flagrer av snora!! Har tørkeplass ute, og plass til stativ på loftet...

trommelen kom i hus etter poden kom. Henger en opp tøyet inne, må det jo strykes også...klesklypemerker/snørmerker...

Skrevet

Sengesett og håndkler går i trommelen.. Deilig med myke håndkler =)

Klær tørkes på takstativ og tørkestativ.. Har vaskerom, så alt er der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...