Gurine Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Her tørkes alt utenom håndklær på stativ, men det tar jo sinnsykt mye tid å henge opp og ta ned da, når det er klesvask fra tre barn og to voksne.. Hadde nok spart tid på å putte alt i trommelen. Men innbilder meg at klærne fort blir slitte og misformet da, og så går det jo med en del strøm til trommelen.. men..
Mille** Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Alt som kan tromles havner der, fordi vi ikke har eget vaskerom og heller ikke så mye plass til å henge opp klærne til tørk.
mettemor :) Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 På vinteren brukes trommelen en del, mens nå på sommeren er det stort sett lufttørking. Bruker tørketrommelen til noe av babytøyet, spesielt det som er i "velour" siden det blir finere og mykere i da. Skal sies at tørketrommelen min er skikkelig elendig. Jeg må minst kjøre to fulle program for å få tørr en maskin med klær, så tidsbesparelsen er minimal. Hender at latskapen tar meg likevel - er jo lettvint å bare stappe inn klærne
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Her er det kun stativ og klessnor i taket som gjelder!!! Har ingen tørketrommel eg............. Takk for at du minna meg på at eg har ein vask eg må henge opp og setta på ein ny til i morgo
mamman til to gutter Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Tørker håndkler, sengetøy, sokker, undertøy, enkle t-skjorter ol i tørketrommelen. Henger opp alt av bukser, gensere, finere topper +++ fordi jeg syns det krymper og blir raskere slitt av å tørkes i trommel. Sokker og undertøy syns jeg er så kjedelig å henge opp at det kjøper jeg heller oftere nytt enn å henge opp.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Tørker alt på stativ. Fordi : Det sparer strøm Sparer miljøet Sparer klærne Liker ikke kjempemyke håndklær
camilla^ Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 Her går alt i tørketrommelen, bare noen få ting som ikke havner der. Er det fint vær ute tørkes sengetøy ute. Har ikke tid eller plass til å henge opp på snor. Vaskerommet er for kaldt til at det tørker med det første, og orker ikke å ha flere tørkestativ i stua til enhver tid. Fire unger produserer mye klesvask desverre. Merket ikke noe på strømregningen etter at tørketrommelen kom i hus, betaler forsatt veldig lite strøm.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 Merker du ingenting på strømmen? Hmm..dette lurte jeg også på, vi har flyttet og har ikke lenger eget vaskerom..kanskje jeg burde kjøpe trommel?
Sylteflesk Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Tørker alt på stativ, har ikke trommel. Går fint det, men vi er bare to voksne og ett barn. Og så har vi jo et eller to tørkestativ stående i stua til enhver tid ...
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Det kommer litt av på været, hvor mye som skal vaskes, og hvor i pollen-syklusen vi befinner oss. Har vi mye skittentøy og dårlig vær så tromler vi alt som kan tromles. Er det lite vask og/eller pent vær så ting kan tørke ute, tromles bare sengetøyet (såfremt det ikke er pollen i lufta, da må ting tørkes inne og da tromles det mer). Gensere/bukser til oss voksne tromles aldri, ungenes kan tromles innimellom.
frk Nilsen Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 Må bare kopiere Storebror og lillebror her Samme grunner!
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 13. juni 2009 #13 Skrevet 13. juni 2009 Hihi, jeg leste ungene kan tromles innimellom...
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #14 Skrevet 13. juni 2009 Vi tørker mest på stativ. Foretrekker stativ fordi det er billigere, miljøvennlig og bedre for klærne :-)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. juni 2009 #15 Skrevet 13. juni 2009 Tørker sengesett og håndkler i trommelen så det blir mykt og godt:) Resten henges på stativ:)
CMH Skrevet 14. juni 2009 #16 Skrevet 14. juni 2009 Stativ! Kjempegreit nå på sommeren, klærne får en sånn frisk duft også, når de henger ute. Dessuten hører man om sånne tørketromler som kan bli brannfarlig.. Skummelt. Nei, selv med baby i hus og greier synes jeg det er like greit med stativ.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 14. juni 2009 #17 Skrevet 14. juni 2009 Vi har ikke trommel, men vi har et tørkeskap som har reddet oss de gangene vi har for mye klesvask. Ellers går det alltid i stativtørk, men vi har et vaskerom som har plass til ca to fulle maskiner med tørk, pluss en stor gang oppe hvor klestørken står relativt usjenert.
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #18 Skrevet 14. juni 2009 Jeg tromler alt som kan tromles. Det kommer av latskap og liten plass, eneste plassen jeg kan ha tørkestativet er i stua, og den er liten nok fra før. Pluss at jeg har angst for småkryp. Har alltid funnet edderkopper eller andre kryp på klærne når de har hengt ute, og da vasker jeg på ny så det blir dyrt i lengden:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juni 2009 #20 Skrevet 14. juni 2009 her tørkes alt på stativ. tror jeg hadde blitt halsugd av faren min om jeg hadde skaffet meg tørketrommel. han har store problemer med og takle bruken av enkelte oppfinnelser
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #21 Skrevet 14. juni 2009 Nå på sommeren henges alt ut (med mindre det regner). Om vinteren har vi törkesnorer i vaskekjelleren der 80% av alt havner. Kluter som vi vasker barna i rumpa med (det blir jo et par) törkes i trommelen fordi det er enkelt og fordi de blir så myke og gode da! Törker minst mulig i trommel av miljömessige årsker (sparer energi)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 14. juni 2009 #22 Skrevet 14. juni 2009 Stativ.. Har ikke tørketrommel ennå.
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #23 Skrevet 14. juni 2009 Tørker alt av håndkler, sengetøy, kluter og det av klær som kan tørketromles i trommelen. Unntaket er bukser, mitt undertøy, sokker og enkelte andre plagg som ikke bør tørketromles. Vi har ikke plass på stativet til alt, hvordan får dere det til da? Vi har også 3 barn og er 2 voksne.
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #24 Skrevet 14. juni 2009 Vi kan forresten ikke tørke noe ute, alt må være inn eog der er det kun plas til et stativ på vaskerommet, så for oss er trommel mye pga plassmangel.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. juni 2009 #25 Skrevet 14. juni 2009 Alt tørkes på stativ, har ikke trommel nå. Men skal ha i huset, men bare brukes til håndkler og sengetøy som trenger lengre tid på å tørke. Bruker for mye strøm til at den vil brukes på alt. Samt at JA klærne blir mye mer og fortere slitt når de hele tiden tromles!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå