lykkeligV Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Onsdag 10 juni, 13 dager før termin, kl.05.00 gikk vannet mitt. Ringte føden,og fikk beskjed om å komme for sjekk. Lå med ctg i på sykehuset i ca 20 min, og ble sendt hjem. Riene begynte som smått ca i 08.00 tiden. Mamma og Bestemor kom i 12 tiden. Riene begynte å bli kraftige i 14.00 tiden. Dro til føden,og var der 14.30. Samboer og Bestemor var med inn. Lå med ctg i ca.30 min. Ble flyttet over til føderommet, og sa jeg måtte presse når jeg kom inn dit. Fikk beskjed om å holde igjen, de måtte sjekke åpningen. Den var da 8 cm. Ble "hivd" over på en føde"benk" og hadde da 10 cm. Etter 4 pressrier på 15 min, var lille vakre Mimmi Helene født =) Uten noen form for smertestillende. 3380g, 51,5cm og 34 rundt hodet. Perfekt. Var min første fødsel, og er kjempefornøyd. Kunne gjort det igjen i dag =) Hun har masse mørkt langt hår. Samboer klippet navelstrengen og bestemor var veldig stolt over å få være med på fødselen til sitt oldebarn =) Må bare si at føde og barselsavdelingen på Sykehuset Drammen, er helt fantastisk. Jeg gikk på modningsakupunktur, og har tro på at det virket =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå