liz86 Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 . hva kan det bety? har leie på 115 over 75 men så gikk den ned til 115 over 62 men i går var den 97 over 52. legen skulle ringe viss eg skulle gjøre noe men han gjord ikke det men eg lure jo på hvorfor den har blitt så lav.
MALENA26 Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 115/ 75 er 115 over 75 d.v.s at 115 er selve trykket i blodet og 75 er trykket på selve hjerte. Jeg slitter mye selv med lav blodtrykk. 115 trykket i blodet er normalt,men den 75 trykket hjerte er litt lav. Man får vanligvis hodepine av lav blodtrykk og føle seg uvel og må legge seg nedpå,har i vedfall jeg slike plager. Pass på i såfall på selve plusen. Dette er normalt siden vi er gravid.Men om du blir dårlig må du ringe legen. lykke til:)
Chihiro 020909 - på overtid Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Jeg lurer på: Måler du blodtrykket selv? Siden du skriver at legen skulle ringe deg hvis du skulle gjøre noe? Hvis du bruker en slik blodtrykksmåler som man har rundt håndleddet, så vær obs på at de kan være veldig upålitelige. Hvis målingene ble gjort hos lege, burde jo legen kunne svart deg der og da. Lavt blodtrykk kan ha flere årsaker, og som regel er det helt ufarlig, bare ubehagelig (man kan bli svimmel når man reiser seg opp o.l.) En vanlig årsak er at man drikker for lite. Prøv å drikke godt med vann.
venternr3:) Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har hatt lavt bt hele svangerskapet og det har lite å si dersom det ikke blir veldig lavt:) Jeg ligger som regel på rundt 90\50 og har ikke fått noen forholdsregler i forbindelse med det.. Man skal være ganske lav om det skal ha noe å si. Men det er klart det kan følge med seg litt symptomer som svimmelhet, trett, sliten og slike symptomer, men det er ikke sikkert en merker så mye av det selv. Det kan også komme av at man har drukket lite osv.. drikke masse og få nok hvile:)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Det kommer helt ann på hva du pleier å ha til vanlig? Det var ikke så veldig lavt blodtrykk du hadde HI?
liz86 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2009 nei måler ikke blodtrykket selv, var sekritæren på legekontoret som tok blodtrykket å sa legen skulle ringe viss det var noe eg skulle gjør
liz86 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. juni 2009 det blodtrykket eg hadde på fredag var 97/52 å eg ligg til vanlig på 115/75. men eg føler eg mer sliten om dagen, vondt i hode å null energi noe som passer dårlig m to små barn. men håper eg blir bedre snart
ble_mamma_6august 09 Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 det er lite man kan gjøre med lavt blodtrykk. Men det er heldigvis ingen fare for babyen.. Bare plagsomt for oss. Det hjelper å drikke masse. Og reise seg sakte opp dersom man ligger og sitter. Annet råd fikk ikke jeg fra lege. Jeg har vanligvis 120/75, og var nede i 100/60. Så vet hvordan det er :-/ Lykke til videre hvertfall
Snart voksen Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har også sunket en del nå i det siste, selv om jeg alltid har ligget lavt. Har nå 100/40, er uke 35, etter å ha ligget på 95/50 en god stund. Har ikke fått noen spesielle råd verken fra jm eller lege de siste månedene, ingen som virker spesielt opptatt av det... Eneste jeg merker nå, er at armer og bein lettere dovner vekk nå enn tidligere, men vet jo ikke om det er normalt uansett på dette tildspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå