Gå til innhold

Vondt oppe i ryggen..

ungmor<3 3 jenter <3

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vondt oppe i ryggen, sånn ca ved skulderbladene??

Jeg har hatt så sinnsyke smerter på høyre siden der oppe en liten stund nå.

Så var det en liten ting til.

Jeg er 29+3 uker nå og magen min har synket ned noe så veldig også, altså den er langt nede og det skremmer meg litt.

For den ble sånn bare noen dager før jeg fødte datteren min..

Fortsetter under...

Heisann, det med ryggsmertene kan jo kanskje være gallestein. Det begynte sånn med meg ihvertfall, forferdelige smerter oppe tl høyre med skulderbladene, har du følt at d føles som et belte som presser under brystene kanskje? for det kjennes sånn ut også, er forferdelig vondt, da jeg fikk mine anfall under sist svangerskap kastet jeg opp for jeg ble så dårlig, ble satt i gang 3 uker før termin for jeg måtte få morfin mot smertene. Hør med legen din, d er ikke noe gøy om det er dette du har, men ihvertfall så kan du få smertestillende mot det som hjelper litt;) Lykke til ihvertfall, er glad jeg fikk fjernet blæren etter fødsel for nå er jeg gravid igjen... Det andre kan jeg dessverre ikke svare deg på for jeg vet rett å slett ikke... Håper alt går fint med deg:)

Heisann.

Vondt oppe i ryggen kan også være belastninen kroppen bærer på ekstra ved å bære på tvillinger. VI var på tvillingkurs i oslo i går og der snakket faktisk fysioterapeut om hvor vanlig dette er. Da vil det isåfall være kun muskulært og ikke noe farlig (men vondt er det jo likevel). Hun anbefalte alt som kan få i gang blodsirkulasjon; varme/kalde omslag, massasje og det å huske å sjekke din egen ryggstilling (skyter du magen ut, krummer ryggen ekstra pga vekten fra magen?) Sjekk gjerne i speilet om du klarer og husk også når du ligger at du har jevn støtte nedover hele kroppen inkl hode og nakke (hode skal være en forlengelse av resten av kroppen) :)

Ang. mage synking så opplevde jeg det samme forrige uke (er i uke 29 nå). var på handletur og følte plutselig at magen forsvant en knyttneve nedover.......Vet ikke hva det kommer av og har ingen plager med det (kan jo være et hode som har festet seg eller at en av eller begge babyene har snudd seg tenker jeg, slik at de plutselig ligger annerledes i magen).

Har du plager/vondter så ring og spør på sykehuset du skal føde på, kanskje de kan gi noen beroligende svar eller tar en ekstra sjekk :)

Lykke til!

Takk for svar:)

Jeg finner som regelt mest behagelige stillinger når jeg har støtte over hele ryggen..

Det er vondt men godt det ikke er altfor lenge igjen:)

Var nettopp på sykehuset på ul og legesjekk og begge hadde lagt seg med hodene ned så det er nok derfor magen er så lav, men kjenner det er ekstra belastning...

Dere får ha lykke til med svangerskapet videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...