Gå til innhold

Hvem er faren? Trenger litt hjelp her...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her...

første dag i siste mens var 30.April, altså skulle jeg hatt egglsning rundt 13-14. Mai. (jeg vet ikke når da jeg ikke kan huske å ha kjent noen ting, og at jeg ikke vet hvor lang syklus jeg har da jeg gikk på p-piller) Jeg hadde sex med en 9.og 10.Mai (far A), og en annen 20.Mai. (far B) Er det ikke da veldig usannsynlig at det er far B som er faren???

Er så usikker på hva jeg skal si til han jeg tror er faren! Jeg har fortalt til begge at jeg er gravid. Først til far B, som viste seg å være den største idioten iverden som sa så mye stygt til meg! Så jeg håper jo virkelig at det ikke er hn som er faren da han ikke vil stille opp.

Nå har jeg fortalt far B at det sannsynligvis ikke er han (noe han ble veldig glad for) Jeg har også fortalt far A at jeg er gravid, men ingenting om far B. Han er så utrolig støttende og god og forsikrer meg hele tiden om at han skal stille opp og være der for meg og barnet mitt noe som gjør veldig, veldig godt for en sart sjel i disse dager. Er så redd for hvordan han vil reagere om jeg forteller om far B.... det er jo så liten sannsynlighet for at det er han, eller???

Fortsetter under...

Hei! Jeg har vært i lik situajson som deg, med samme "datoer" (mellomrom mellom) og da var det nr 1som var faren.

Det er meeeeeget lite sannsynlig å bli gravid i dag 21 i syklysen(pluss at det gjerne tar noen dager før egget fester seg). da skal du ha meget mye kluss ift mens. Noe du mest sannsynlig ikke har siden du går på p-pillen?

Min teori er at du har blitt gravid 9/10 mai. Så må du huske at det gjerne kan ha tatt noen dager før egget har festet seg.

Prøv å slapp av, nyt svangerkspaet. Som sagt, jeg holder en 20/80 på kandidatene, og kan nesten "garantere" at førstemann er far.

Ikke sant? For egget dør jo etter en dag om dt ikke er blitt befruktet når det er kommet ned i livmoren, så i så fall måtte jeg jo ha hatt eggløsning 20. dag i syklusen, og det er jo litt unormalt!

Dette er jo så typisk da! Er singel, og har ikke hatt sex på et halvt år, og så dette! Er det mulig? Håper virkelig, virkelig at det er han første!

Vet du, det er mer vanlig å ha eggløsning før 14 dag enn etter. Så jeg ville prøvd å bare slå meg til ro med det enn så lenge. Er du sammen med kandidat nr 1? Hvis det skulle være tvil om farskapet etter barnet er født, så kan du alltids ta en dna test. Håper du klarer å få litt ro i kroppen, vet hvordan det er å ha det hengende over seg:/

Klem fra første anonym=)

Det gikk litt fort i svingene her.... plutselig lagret meldingen seg....

uansett: takk for svar :)

Nei, jeg er ikke sammen med han, men vi var liksom litt godt i gang, før vi hadde et slags opphold, siden vi bor et godt stykke fra hverandre. Også har vi en veldig bra tone, og bare det at han sender meg melding eller ringer daglig for å spørre hvordan jeg har det os. betyr veldig mye for meg. Han vet også at jeg er veldig bekymret for det økonomiske, og siden han er godt rustet der sier han at han stiller opp og at det skal jeg ikke bekymre meg over. Nå vet jeg ikke akkurat hva det betyr, men jeg skal treffe han neste uke. Det gleder jeg meg litt til, da kan jeg få litt klarhet i tingenes tilstand...

Han er en del eldre enn meg, uten barn selv om han har lyst på, så jeg tror også dette barnet blir mer ønsket av han og han kommer til å stille opp på en helt annen måte enn det nr.2 ville gjort. Han sa han ikke ville ha noe med barnet å gjøre (er det mulig å være så utrolig barnslig og kynisk i en alder av 29 år??? Som i tillegg virket så forbanna ordentlig. Uffameg, blir det bittelitt mindre festing på deg da stakkars?) Nei, jeg håper virkelig det er nr.1 for barnets skyld!

sp.målet er om jeg skal si til han at det er mulighet for at det kan være noen andre eller er det unødvendig da det er så liten sjans for at det faktisk er det. Jeg er bare så redd for at denne støtten jeg får fra han nå er så god og så viktig for meg for at jeg skal klare å gjennomføre dette!

Annonse

for å være helt ærlig, så tror jeg ikke jeg hadde sagt noe- enda. Da kan du risikere å stå helt uten støtte. Etter min mening, så er ikke det å "lure" han helller. Men når barnet er født, og du skulle være i tvil, så må du være ærlig. Men som sagt, så er det tvilsomt at han andre er faren. Håper dere finner ut av noe når dere møtes.Fantatsisk at han stiller opp:)

KLem fra anonym (igjen)

Må bare si at jeg ble gravid tidligst dag 19 i syklusen min. Tror nok det skjedde på dag 23.

Bare sånn at du er klar over at det går an.

For det andre har jeg hørt om flere tilfeller der det kommer frem etter mange år at faren ikke er den som alle (bortsett fra mor) tror. Det har ødelagt masse for han som trodde han var faren, for han som det viste seg var faren (han har gått glipp av x antall år), for barnet som mister hele fundamentet sitt og ikke minst for mora. Ikke bare det hun må slite med oppe i hodet men hun blir altså den store heksa som blir uglesett av alle som hører historien.

Poenget mitt er at uansett hvor vanskelig det er så må du finne ut av hvem den riktige faren er. Noe annet er jo nesten kriminelt. Hvertfall fra mitt ståsted som har sett hvordan det kan gå.

Lykke til.

Huff. Skjønner godt at dette er vanskelig. Desverre så kan man ikke si hvem som er far ut i fra disse datoene, dersom du gikk på p-piller. Når man bruker p-piller har man ikke eggløsning. Men dersom du glemmer pillen, eller har oppkast eller diare som gjør at den tas opp dårlig så kan man få eggløsning og bli gravid.

Kanskje du kan huske om du kan ha glemt pillen i dagene rundt de aktuelle datoene ? Håper for din skyld at A er faren, og at dere får det fint fremover. Dersom du er veldig usikker kan det kanskje være klokt å fortelle om bekymringen din. Forhåpentligvis vil han likevel støtte deg og skape en familie sammen med deg.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...