☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Hei Molait =) Jeg spurte akupunktøren min ang det å stimulere til at flere egg slipper - hun svarte at det gikk dessverre ikke an, der måtte nok naturen ordne opp selv... Det er ihvertfall en stor sukessrate med å stimulere hormonproduksjonen slik at de som hadde prøvd lenge (årevis) med å få barn blir gravide innen noen få måneder. Så jeg skal fortsette med akupunktur en liten stund til - først og fremst for å styrke kroppen og energinivået etter å ha blitt gravid og mistet to ganger på rad på bare 6 mnd - deretter skal jeg styrke livmor og hormonproduksjonen, så blir spennende å se om jeg blir gravid igjen om en kort stund og da håper jeg virkelig at spiren sitter!!! Skulle virkelig ønske jeg ble gravid med tvillinger igjen - siden vi var så innstilt på det den siste tiden, hadde vært koselig å fått tilbake de vi mistet så sårt =) Håper ellers at du har det bra, det går bedre og bedre for hver dag som går... både fysisk og psykisk, det vet jeg av erfaring selv =) I dag er jeg på dag 15 etter siste gang jeg mistet og jeg blør fortsatt en god del - nå er det ikke friskt blod lenger, bare brunt men fortsatt diverse "rester" ser jeg... Lange brune tråder og en og annen sand/småstein/grus/småklumper... Ser bare sånn frem til å slutte å blø snart slik at vi kan begynne å prøve igjen! Formen er elendig om dagene - jeg er sinnsykt trøtt, svimmel og veldig slapp. Vet at jeg fortsatt har hcg i kroppen og vet at det tar tid før den blir negativ, men tror jeg er blodfattig eller noe sånt. Sikkert fordi jeg har mistet så mye blod de siste 14 dagene. Skal til legen igjen til tirsdag og tenkte å spørre om han kunne ta noen blodprøver for å finne ut hvorfor jeg er så ekstremt slapp og trøtt. Kanskje jeg skulle ha tatt litt jern og c-vitamin? men synes jo det er litt rart også - for jeg har jo tatt kosttilskudd hver dag de siste 6-7 månedene, så lagrene burde jo ha vært fylt opp. Kan jo være allergi også - uansett skal jeg ta det opp med legen på onsdag - håper det går fort over og at jeg kommer meg fysisk. Håper som sagt det går bra med deg, du får holde meg oppdatert om hvordan det går! Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2009 Mente at jeg skulle til legen på onsdag og ikke tirsdag som jeg skrev over her... gikk bare litt fort i svingene, hehe =) Klems
Molait Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 mm, men tenkt tanken og. At med to så blir alt enda sårere. Samtidig så skal jeg jo liksom være tvilligmor:) Jeg er vel i prinsippet det når jeg har født tvillinger men. Alt jeg rakk å oppleve som tvillingmamma var følelsen av å se på to små og ikke vite helt hvem se på og det å føle enorm morskjærlighet til begge, men samtidig så ulik. (også er det så ok å se reklame for tvillingvogna vi valgte oss på høyresiden her hver gang!!) Har vært gjennom en pp nå som resulterte i tr. Føles så teit. Bli spontant gravid med to også neste gang man prøver blir det ikke en engang. Føler oddsa for to da er laaav. Økte jo sjansen med 14% med mine toeggete, men likevel. Vil ha to jeg nå Første syklusen min varte 33 dager. Var stort sett 28 før. Og virka som jeg hadde to el (med en ca 4 dagers mellomrom, brukte el-tester) så kroppen er jo ikke heeelt på nett enda. Tok 6 uker fra dagen jeg mistet til første tr. (men jeg hadde nesten to uker med utskrapninger og dritt) Husker ikke hvor lenge jeg blødde.... Det er kjedelig når man skal gå så lenge før man mister. Før det første blir man mer knyttet, man kommer over de "farlige" ukene (gjorde du vel såvidt med twinsa) og om man skal se litt kynisk på det så bruker man myyye tid på noe som likevel ikke skulle bli! TA JERN!!!! Jeg hadde et helvete mens jeg var gravid. Hadde legen sagt jeg skulle ta jern før hadde jeg hatt det bedre. Merket forskjell på 2 dager med god dose. Kjøp sånn duferon. Ta en om morgen og kveld i et par dager og så går du ned til en om dagen i ca en uke. Etter så mye dritt så trenger gjerne kroppen mer enn den lille dosen som kommer i kosttilskudd. Man skal være forsiktig med jern og ikke gå fast på det om det ikke trengs, men en uke med selvbehandlig går bra. Om de spør på apoteket om du trenger jern så bare si ja:) Jeg hadde nå første dag mens 4/6. Skal kjøre el-tester fra snart. Aner jo ikke når ikm blir for aner ikke hur syklusen min er. Håper å snart se deg på ikm lister, og ikke minst *gravid*-lister og aller helst også på DG;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå