Gå til innhold

Ammer på en side og pumper den andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er nå 13 mnd og har ikke vært så villig til å ta den ene siden etter at h*n ble 8 mnd. Derfor har jeg pumpet den hver gang h*n har spist fra den andre.

Er veldig sliten av dette, går det an å blåse i den som ikke funker og kun amme på en side? Vil produksjonen påvirkes av at den andre ikke "er i bruk".

Føler jo at det henger litt sammen i og med at man kjenner litt utdriving når man ammer også på den siden som ikke er i bruk...??? Noen som vet/har erfaring? Ønsker å amme litt lenger hvis jeg kan...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har ingen erfaring med dette, men bare lurer på hvorfor barnet ditt ikke tar andre siden?

Har du isåfall prøvd flere forskjellige stillinger? Eller er det fordi barnet ditt kanskje har vondt i nakke e.l. så h*n ikke klarer å die fra den vinkelen?

Burde kanskje finne årsaken, isedenfor å gi opp ammingen på den siden. Kan jo hende det evt byr på problemer med andre ting etterhvert hvis det er noe som plager h*n?

Skrevet

Har dårlig utdrivning og litt mindre melk på ene siden, så h*n "gidder" ikke... H*n er sjekket hos manuellterapeut, så det er ikke noe galt med nakke e.l. ;-)... Det er jo ikke så mye amming lenger heller med tre, fire måltider pr dag... Men jeg vil gjerne litt til...

Skrevet

Jeg har en gutt på 8,5 mnd som jeg ammer kun med det ene brystet. Har gjort det i 1-1,5 mnd. Han ville ikke ha det andre lenger, pga mindre melk og tregere utdrivning slik som hos deg. Har ikke vært noe problem å amme kun med ett bryst. Anbefaler deg det samme, må jo være skikkelig pes med all pumpingen....? Nå blir han visst mindre og mindre interessert, og de siste dagene har han bare tatt på morgenen. Men frem til nå har jeg ammet 4 ganger pr dag. Funker fint!

Skrevet

Takk for svar ;-) Ja, det er slitsomt med den pumpinga... Tror jeg skal droppe det fremover...

Skrevet

Noen fler?

Skrevet

Jeg pumpet også bare fra en side på slutten. Tror det er vanlig å ha et favorittbryst!

Ammet på ett bryst de siste 3-4 mnd av ammingen (til hun var 10 mnd gammel). Det gikk veldig greit. Høres slitsomt ut å pumpe, særlig når barnet er så stort.

Skrevet

Takk for svar ;-) Må prøve å slutte ja, derfor trenger jeg litt dytt bak fra dere, he he. Å få til amminga har liksom vært min greie med barn nr to...

Skrevet

Ser jeg skrev litt feil;-)

Skulle stå at jeg ammet fra ett bryst på slutten, ikke pumpet! Har aldri fått til den pumpinga!

Skrevet

Hei

Her har det vært fullpumping denne gangen. Jeg har hele tiden hatt dårlig utdrivning/produksjon på ett bryst og god på det andre. Etter 10 mnd var det så vidt det dryppa fra det dårlige, så da kutta jeg ut å pumpe dette brystet. Har nå pumpet kun det gode brystet i 1 mnd og merker ikke noe forskjell i produksjonen på det.

Skrevet

Takk for alle svar ;-) Jeg pumper allerede færre ganger i døgnet, så nå er jeg på rett vei. At det skal være såå vanskelig for mor å slutte med amming hadde jeg aldri trodd... Skal amme videre på en side altså :-) Men en gang er det jo slutt, he he

Skrevet

Nå har ikke jeg dette problemet, siden det renner i strie strømmer fra begge bryst:)- men det er jo fullt mulig å fullamme tvillinger med to bryst, så da skulle man jo tro det går helt fint å amme en fra bare ett bryst.:)

Fullpumper jeg da, og skjønner godt det er slitsomt- det tar mye ekstra tid, så om du kan slippe pumpingen, men likevel har nok melk, så er det sikkert det greieste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...