Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup neste helg og mini er da 2 mnd og 1 uke gammel. Bryllupet varer hele dagen og jeg skal for første gang etter fødsel pynte meg med kjole og føle meg fin :) Problemet er at når jeg skal amme må jeg av med hele kjolen (glidelås i siden og ikke mulig å gjøre på annet vis), må dermed amme på toalettet på hotellet eller noe lignende. Siden det er amming ca annenhver time på ettermiddag/kveld blir det noen turer for å si det slik... Vurderer derfor å gi mme i stedet for å amme, men det er jo egentlig fryktelig egoistisk... Bare fordi jeg skal ha på kjole og syns det blir stress med amming så skal jeg gi mme.

Tenker også på at det kanskje blir ammeproblemer av det? Ammingen har gått helt fint til nå, men når han får flaske så kan det kanskje føre til at han ikke vil ha pupp?

Noen som har innspill på mitt "luksusproblem"? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dra i bryllup med fin kjole og kos deg uten dårlig samvittighet :) gi flaske. om du synes det er dumt med mme så kan du jo pumpe på forhånd og ha på flasken. det gjorde vi når snuppa var 2 mnd og farmora passet ho hele dagen mens vi var i bryllup. jeg var hjemme på dagtid og ammet henne de gangene hun skulle ha mat, men ettermiddag/kveld fikk hun flasken. det var den tiden hun av og til ville ha flaska men det er en annen historie :P ammingen er så godt etablert ved 2 mnd alder at det må du ikke tenke på. har han fått flaske før? er jo ikke sikkert han tar den. selvopplevd.... så kanskje må det øving til. nei ikke tenk på at du er egoistisk. mener noen det er det bare å overse. kos deg masse :)

Skrevet

Neida, for en dag går sikkert det kjempebra.

Skrevet

Gi MME med den beste samvittighet=) Tenk på "stakkars" jenta mi da, som BARE har fått MME helt siden hun var 2 mnd! Hun er idag en frisk, aktiv og blid liten jente på 8 mnd- til og med friskere enn mange mm-babyer;)

Skrevet

Tusen takk for koselige svar :)

Flaske tar han, har pumpa meg og prøvd så det funker fint. Da skal jeg glede meg til bryllup og kose meg med god samvittighet :)

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke gitt MME, men heller pumpet meg, og gitt ham flaske med MM.

Men det er meg da...

Skrevet

Å pumpe meg er egentlig ikke noe alternativ, da kan jeg jo like godt amme :) Av med kjolen må jeg uansett ;)

Skrevet

Kan du ikke pumpe opp på forhånd og ta med i bryllupet??

Skrevet

Får jeg spørre deg hvorfor du virkelig IKKE ville gitt MME????????

Skrevet

Jeg føler at når jeg pumper meg så får ikke lillegutt i seg nok melk, mulig det ikke stemmer, men jeg får den følelsen. Om jeg pumper meg etter at han har spist så får jeg nesten ikke ut noe melk så det blir fryktelig mye stress å pumpe ut så han har nok til en hel ettermiddag/kveld. Kanskje jeg får ut 10 ml per gang jeg pumper, vet ikke hvor mye han trenger i løpet av den tiden det er snakk om, men det er jo betydelig mye mer enn 10 ml...

Skrevet

men du kommer jo til å bli sprengt utover dagen da? så da må du nok pumpe uansett!! men kos deg i bryllupet! fortjener litt "avbrekk" vi mammaer:)

Skrevet

Jeg hadde heller pumpet isedenfor mme. Har ikke så mye greie på mme, men vil nok tro babyen din har det best med det h*n er vandt med å få. Kanskje får h*n vondt i magen av mme når det plutselig blir forandring? Både for min egen og barnets skyld hadde jeg ikke tatt den risken om det bare var for èn dag jeg skulle gi mme.

Leser at du ikke får ut så mye av gangen når du pumper. Da burde du pumpe om morgenen da du har mest melk. Pump gjerne litt og litt over noen dager siden du ikke får ut så mye. Frys ned i isbitposer å bare fyll på denne etterhvert, da blir det lett å dosere når du skal tine opp.

Skrevet

Nei, nu må du gi dæ!! :-)) MMe e nu farsken mæ like bra som mm omtrent, minus nån få antistoffa som ungen din får hver dag ellers ;-)

Ta på dæ kjole, kos dæ masse å gi babyen din mme :-))) Kanskje du tilåme kan ta dæ litt vin til maten? :-)

Absolutt ikke egoistisk ;-)

Skrevet

Jeg har virkelig ingenting i mot MME som sådan. Det er kjempebra til de som av ulike grunner ikke kan amme. Men når en er så heldig at en kan fullamme barnet sitt, så synes jeg ikke noe om å eksperimentere med MME for en kveld, bare fordi en skal ha på seg en spesiell kjole. Jeg droppet foreksempel bunaden på 17.mai og i navnefesten til datteren min nettopp fordi den er noe herk å få av og på mtp amming.

Men, for all del. Folk har ulike prioriteringer. Dette er min mening, og det jeg ville gjort. Dermed ville jeg også kalle det litt egoistisk, siden det var det dette innlegget spurte om.

Skrevet

Vi anbefale deg å pumpe om morgenen/formiddagen 1-2 timer etter barnet har spist. Da er det mest melk i brystene... Og du kan jo bruke noen dager på dette, slik at du får pumpet opp endel...

Skrevet

Ser overhodet ingen problem med å gi mme...! Men skjønner godt du tenker en del på det- er jo fy fy i veldig manges øyne. Snuppa mi tengte litt påfyll av mme på kvelden fra hun var ca 4 uker gammel, og jeg sleit virkelig med å gi det til hun pga alt jeg hørte og leste- og dårlig samvittighet. På barselavd hadde jeg en superkoselig dame som "passet på meg" noen netter og hun sa at mme går helt fint det også(: Hun hadde en kollega som hadde gitt mme til alle sine 3 og de hadde det helt flott!

Gå i bryllup og kos deg du! Er ikke sikker du må pumpe pga spreng heller(:

Skrevet

Du har jo flere muligheter her. Du kan enten gi MME på flaske eller pumpe melk som mange nevner her. Personlig ville jeg ha pumpet, men det er nok bare fordi jeg er så vant til å pumpe. Hvis du ammer hver 2-3 time, så er det kanksje ikke så lett å få ut nok melk, siden puppene kanksje aldri får fylt seg helt opp. Men har også erfaring med at jeg har mer melk om morgenen, da pumper jeg. Ville nok kjøpt speiselle poser eller flasker som er beregnet på frysing av mm, da vet du at det ikke har stoffer i plastiken som kan gå over i melken. Hvis jeg kun pumper ut litt (dvs for lite til ett måltid) så fryser jeg det i en flaske og neste gang jeg pumper ut litt igjen så fyller jeg bare på i samme flaska som står i fryseren helt til jeg får nok i den.

Uansett hva du velger er det ikke egoistisk, gjør det som passer best for deg!

Skrevet

Gi flaske og kos deg:) Litt egoistisk må vi få være innimellom. Det viktigste er jo at barnet får mat.

Men ang mme, sjekk først at gutten ikke får magevondt av det. Ikke så kjekt å være i byllup med en liten baby som hylskriker av magevondt.

Også et lite tips, om jeg var i din situasjon ville jeg gitt flaske og ammet annenhver gang, da slipper du å bli så fryktelig sprengt:)

Kos deg masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...