flypapir Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Har kjøpt en pose med frossen scampi, men er usikker på hva jeg skal bruke den til da vi ikke har brukt dette før. Hvordan pleier dere å bruke det?!
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Oftest i wok eller salater, men også som hovedrett med egen saus eller uten. Passer også bra på grillspyd. Godt å frese dem kjapt i panne med masse karri, hvitløk, pepper og chilipaste sammen med løvtynne skiver av gul og grønn squash og så spe med yoghurt naturell (denne skal ikke kokes, bare såvidt bli varm) - servere med f.eks ris og salat.
Prins&Prinsessa Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Eller krydre med ca det samme i en pose,litt olje. Så lar d u det ligge en stund å marinere. Så stikker du det på grillspyd med deilige grønnsaker
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 Jeg freser dem sammen med litt hvitløk og chili. Så har jeg fersk pasta, salat og fetaost til. Og hvitløksbrød. Også godt å ha på spyd, marinere i hvitløk og sweet chili saus, steike lett på panne og så ha i ovnen liten stund.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Jeg pleier også å ha de til pasta, og jentungen er vill etter scampi. Tin de og mariner de i hvitløk/chili, så freser du de i panna og nam nam!
ToPrinsesser<3 Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 Mariner i olje med chili og hvitløk Stek eller grill (på grillspyd) Friterte; 1 skål med mel, 1 med ett vispet egg med salt og pepper, 1 med griljermel/ eller bread crumbs fra Asiabutikk. Dyppes i mel, egg og tilslutt griljer, (evt egg så mel så griljer) og friteres raskt i olje i en kjele eller litt dyp panne. Kan også kjøpe tempuramiks i butikken i stedet. Snadder med sweet chili dip til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå