Gå til innhold

Syden - en eller to uker(?) - Hva foretrekker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi undres litt dette året, om vi skal bestille en eller to uker sydentur..

Alltig reist 2 uker tidligere, og det har gått greit, men da har vi gjerne reist i førsten/midten av juni.

I år skal vi reise i august, rundt midten, og da er jo varmen veldig trykkende da, derfor vurderer vi en uke i år for å se om vi hæler to uker eventuelt neste år..

Hva foretrekker dere, en eller to uker?

Og hvorfor det..(?)

Skrevet

To uker, en uke blir liksom akkurat litt for lite, og 2 uker kan bli nesten litt mye. Foretrekker aller helst de turene som er 10 dager, men de vokser jo ikke akkurat på trær da:p Hehe...

Skrevet

Normalt foretrekker jeg 2 uker. Dette fordi det er mer avslappende da, man har mer tid på seg til å både slappe av og å utforske. 1 uke blir fort litt hektisk, skal rekke alt på kort tid. Og skulle det være 1-2 dager med dårlig vær er det kjipere om en kun er der 1 uke enn 2 uker. Normalt er jeg lei meg for at vi må hjem etter 2 uker, kunne vært enda lenger jeg ;-)

Nå som jeg er gravid var vi 1 uke i mars, og da var faktisk 1 uke helt perfekt. Jeg var såpass plaget av varmen og "stresset" med å rekke alt alle ville (reiste med flere andre) at det var godt å reise hjem etter kun 1 uke.

Skrevet

Leker med tanke på å reise i September. 10 dager er kankje passe? Hehe. Det er jo så midt på treet :)

Skrevet

Minimum to uker!

Har kun reist en uke en gang, og satt igjen med følelsen av å akkurat å ha kommet ned når man må begynne og pakke til hjemreisen!

Når det gjelder varmen, kommer det jo an på hvor man drar. Innerst i Middelhavet er det jo temmelig hett i august, mens f. eks Mallorca er det levelig temperatur hele tiden. Dere kan jo velge sted ut i fra hvor det ikke er drepende hett!

Skrevet

2 uker. Hvorfor? Man rekker ikke komme i ordentlig feriemodus på bare en uke, alt for langt å reise for bare en uke, alt for mye som må pakkes for bare en uke, blir ikke ordentlig brun på bare en uke, hehe....Samtidig så rekker man å slappe masse av på stranda og finne på ting i løpet av 2 uker, på 1 uke rekker man ikke så mye. :o)

Skrevet

før vi fikk barn var vi aldri i syden mindre enn 2 uker.

nå som vi har fått barn er det nok med 1 uke.. det var det hvertfall sist gang..

vi var slitne etter 3 dager og ville hjem.. hehe.. det var første gangen vi dro med barn og angret ikke på at vi tok bare 1 uke.

vi har bestil en uke denne gangen og.. når vi føler at en uke er for lite så justerer vi det bare oppt til 2 uker..

Skrevet

Syns det er nok med en uke, lengter hjem til fasilitetene vi har hjemme og ikke minst senga.

Skrevet

2 uker er helt topp! 1 uke er ok dersom man ikke har mer tid; f.eks 1 ukes påskeferie, høstferie el. lign, men da er det lurt å velge selskapet som tilbyr tidlig avreise fra Norge og litt utpå dagen/ sent hjem. Da får man nesten 2 dager ekstra. Ved to uker blir det ikke like merkbart at man "mister" 1-2 dager.

Vi var 1 uke i påsken, og valgte da Apollo fra Bergen pga reisetidene.

Skrevet

2 helst 3 =0) eller 4 =0) eller 5 =0)

Skrevet

2 uker.

Blir så lite med 1 uke når 2 dager går med til reising. Kommer ikke helt i feriemodus på så kort tid.

Vi har brukt å reise 1 mnd når vi har reist, så da virker i alle fall 1 uke veldig lite. Vi har aldri reist bare 1 uke, så 2 uker er minstekravet, hehe:)

Bedre tid til å se seg rundt, slappe av, kose seg med basseng, sjøen, restauranter osv.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

I fjor dro vi med ungene på sydenferie første gang, en uke..jeg synes det var for kort! De første dagene går til å utforske, finne ut hvor man kan handle, hvor det er fint å spise, planlegge opplevelser etc..resten av uka gikk til at ungene ble vant med varmen, sove på et nytt sted, bli forkjølet av aircondition og bli friske igjen:) Vi fikk dratt på noen parker og båtturer og utforsket, men det ble mye stress når det måtte bli gjort i løpet av en kort uke..begynte å bli kjent med mange andre, og så plutselig måtte vi hjem. I år blir det garantert to uker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...