Gjest Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 ikke ferske, men de som ligger i sånn lysrosa rund plastboks. jeg liker egentlig ikke reker, men for å få variasjon i kosten. så det ikke bare blir kylling, tunfisk, torsk, og makrell liksom tenkte å krydre noen reker i stekepanna. mener å ha lest at det går ann. hvorfor ikke liksom.? har gitt helt opp det og spise hver tredje time. ris,pasta og brød gjør meg skikkelig oppblåst. så nå tar jeg også en liten vri av lavkarbo..men ikke helt sånn da.. bytter ut risen og det med masse frukt og bær tror dette kan bli bra spise så masse salat jeg vil og ikke tenke på klokka .
LadyLuck & Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 ja, det må man jo kunne.. vet om mangen som griller de, så da går vel steking bra også..
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Ja, det går kjempefint. Jeg pleier å lage wok med reker av og til - godt det. Men rekene blir ganske små når de blir stekt, trekker seg liksom litt sammen. Så man må ofte ta noen flere reker enn man tror om det skal monne litt i det hele tatt.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #4 Skrevet 13. juni 2009 så visst jeg skal ha 50g reker så burde jeg veie dem etterpå... kan se for meg at de skrumper litt inn ja hehe.. de veier nok det samme (litt kinderegg i dag hehe for mye frisk luft)
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Går fint an, men det er ikke rart du ikke liker reker om du baserer deg på de ekle lakegreiene. Scampi eller vanlige reker funker utmerket i f.eks wok.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 er ikke scampi sånn du IKKE skal spise? fordi de ødelegger regnskogen? altså oppdretterne.. kan en få kjøpt ferske ferdigpillet reker? hehe.. sløve meg hihi
* 5 om dagen * Skrevet 13. juni 2009 #7 Skrevet 13. juni 2009 steker du de lenge,så blir de seige, de skal helst bare tilsettes mot slutten...men du kan jo prøve, jeg har aldri prøvd.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #8 Skrevet 13. juni 2009 kan jo bare krydre de og frese de lett i panna. for å ha litt variasjon
Gjest -<<- Skrevet 13. juni 2009 #9 Skrevet 13. juni 2009 Mangrovesumpene i hvert fall. Joda, det er langt fra den mest etisk korrekte maten man kan få tak i (vel, man kan, men de færreste gjør), men det gjelder rimelig mye annet også. Sikkert mulig å få tak i ferske, ferdigpillede i delikatesseaktige matvarebutikker, jeg har egentlig aldri sett etter. De vil jo miste smak ganske kjapt. Men seriøst, den lakegugga på boksrekene ødelegger dem jo fullstendig.
Gjest Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 hehehe skal kjøpe noen ferske reker og pille da skal jo bare ha 50g og 100g (jaaa, jeg er slave av rett kost. rett kost for meg da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå