Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-hvor mye mme skal de ca ha til hvert måltid? Finner ikke noe info om dette på hipp sin pakke eg:( FRUSTRERT

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye de vil ha! Det fikk alltid jeg beskjed om. Du ser etterhvert hvor mye ca det går til hvert måltid. Bare lag opp ca 100 ml, så ser du om h*n spiser alt eller ikke. :-)

Skrevet

Det varierer nok veldig fra baby til baby:) Min gutt spiste rundt 60ml hver 3. time på den tiden, men er fortsatt veldig småspist av seg. Jeg ville ha laga en litt større flaske første gangene, så lærer du fort omtrent hvor mye som er passelig for din baby. Tømmer babyen flaska, bør du lage større porsjoner. Den bør få så mye til den selv sier stopp:) Du kommer nok fort inni flaskemating skal du se;)

Skrevet

OK.

Hun er tre dager.På sykehuset fikk jeg kun gi henne 25ml det syntes de var litt mye egentlig. Men tulla sluker jo maten på 5 sek og er sulten forsatt....Tror je må gi mer ja var bare usikker på om det kunne være farlig.

Skrevet

Jg fikk beskjed om å øke med 5-10 ml pr. flaske pr. døgn. Altså bare som et eksempel: Hvis jeg ga henne 50 ml på hver flaske til hvert måltid den ene dagen, kunne jeg forvente meg at hun ville ha 55-60 ml til hvert måltid neste dag osv. Men siden det er umulig å tilberede disse målene uten å helle ut, ender det jo opp med at flaskene er gode og fulle til å begynne med. Vesla her fikk 7 ml melk sitt første levedøgn, 15-20 det neste osv. Husk at babyen er selvregulerende. Det viktigste er ikke hvor mye du lager, men at hun er mett og fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...