Gå til innhold

Fødepizza...

MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er d egentlig som skal fremkalle fødsel med denne pizzaen..synes d ser ut som normal pizza oppskrift jeg asså..skjønner ikke dette helt..noen som kan forklaare meg hva som liksom skal funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fødepizza? :o Har jeg aldri hørt om en gang :P Hva er oppskriften? :D

Skrevet

Fødepizza

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

---

La deigen heve ca. 30 min.

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller

1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

---

Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

Dette er liksom en pizza som tydeligvis skal sette i gang fødselen hvis mane r moden..menneh.-..ser ikke hvordan:P? hva er spesielt med denne da liksom? er jo vanlig pizza joo...

Skrevet

Husker noen masa om alt krydderet, men jeg syns ikke den er spesielt sterk. Er jo ikke noe chili i den f.eks....

Nei, det er vel heller for moro skyld tenker jeg..

Skrevet

Ja i gamle dager brukte de jo krydder og slikt for å fremkalle fødseln elelr sterkere rier men...hvis den ikke er så sterk må man vel ha mer krydder på da? En annen oppskrift jeg fant stod d :ingen hvitløk-ingen fødsel...kan da være at hvitløken er greia? men på hvilken måte?

Skrevet

Ble nyskjerrig og googla litt. Fant masse nyttig i disse tider hos http://www.krakle.com/ventenett/igangsetting.html

Pizzaoppskriftene inneholder endel hvitløk (og litt muskat). Begge stoffene er sterke og det spekuleres i om fosteret ikke liker smaken og dermed vil ut - eller om det er noe annet i det som gjør at riene starter. Mange mener iallefall at det virker!

Skrevet

Jeg tror det bare er overtro.

Jerg spiser like mye hvitløk som det der flere ganger ukentlig. Hadde hvitløk satt i gang fødsel så hadde nok noen sagt noe:) Spesielt da jeg hadde regelmessige kynnere som var veldig vonde en periode... hehe:)

Skrevet

Jaja...får prøve da..ehheh...ha litt ekstra krydder i elle noe:P og kanskje enda mer hvitløk:P kan jo hende d må prøver flere ganger og da...jeg har hatt kjempe vonde kynnere idag..sånn at d kjennes som d sprer seg fra nederst i magen og bak i ryggen...og vondter oppi en vissplass:p regner da med der noe på gang men...skal prøve pizzaen da i dag også grøt med ekte kanel imorgen:P

Skrevet

Men de har påvist at foster og nyfødte nettop liker smaken av hvitløk da... hehe:) så den årsaken tror jeg vi kan utelukke. ;)

Muskat derimot vet jeg ikke helt om. Det er jo egentlig et ganske gidtig og hallusinerende stoff i større mengder, men i de små mengdene i pizzaen er det kanskje ikke så farlig.

Skrevet

Hmmmz? hallusinerende av muskat? ;P hheheh...jeg trudde d var et krydder man hadde i bakst og mat jeg...jaja..må være jævla mye d da..sånn et helt glass eller noe:P

Skrevet

Bare å google muskat det- Det er en nytt som gir rus ved store mengder ja. Men er en del ekle bivirkninger også. Ikke noe å anbefale. Ha ha:)

Er samme nøtten vi snakker om forresten, bare ikke så mange som vet det.

Skrevet

Oregano og basilikum er "virkestoffene"!

Skrevet

hmmm..jaja...men hvordan kan d være virkestoffene når de verken er sterke eller noe slikt..da kan man da like gjerne spise smørbrød med ost og skinke og basilikum og oregano da...d har jeg gjort mye fra før av så...nej da funker da ivertfall ikke med fødepizza:p

Skrevet

Det er jo ikke bare sterk mat som kan virke på modning og slikt! Grunnen til at sterk mat kan fungere er fordi det irriterer tarmsystemet. Basilikum og oregano derimot, har en stimulerende effekt på livmoren, men det vites lite om hvorfor det har den effekten og hvilken mengde som skal til.

Skrevet

hmm..ja men er d ingen som har prøvd pizzaen eller noe annet da som d funket til?

Skrevet

Prøvde den sist gang, men det funket selvfølgelig ikke. Er nok bare overtro og tilfeldigheter. Men god er den ;)

For den som vil prøve mer skal det visstnok finnes fødekake også....den har jeg ikke prøvd hehe.

Skrevet

fikk skikkelig lyst på pizza jeg nå.. :P

men tror egentlig ikke denne vil funke for å få igang fødsel..

er omtrent slik jeg lager pizza..

men uten muskaten da..

Skrevet

usj, fødekake hørtes ekkelt ut. Nesten som morkake:(

Skrevet

muskat er jo kanskje litt viktig da..siden d er i oppskriften...men jeg aner ikke jeg..har ivertfall laget den nå..så får se..:P virker d ikke skal jeg spise grøt med masse ekte kanel i morgen..hehhe:P

Skrevet

skal kryddre masse oregano og basilikum på pomfrien jeg skal lage nå snart jeg, så får vi se da vettu ;P hehehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...