Gå til innhold

Når far bryter avtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på litt over året,BF å jeg var enig om annen hver helg å samvær i ukene,enten det er en natt eller timer.Vi har en bidrags avtale på 4-8 netter i mnd...

Nå har BF begynt å slurve med avtalen,velger vekk sin helg med ungen for fest å morro.Han lar heller ikke høre fra seg i ukedagene som avtalen var.Det er bestandig jeg som må ringe til han!

Dette begynner å bli frustrerende.Jeg mener BF må vise ansvar å ta kontakt selv,det er strengt tatt ikke min oppgave dette her,selv om det er sårt for meg at BF å gutten glir fra hverandre.Han er tross alt veldig liten.

Hva skal jeg gjøre? Vurderer ny mekling å få samværs avtale ( vi har hatt mekling ved bruddet,men valgte å ta det litt som det kom siden mini enda er så liten) Men nå viser det seg at muntlige avtaler ikke funker lenger...Er så lei av å leke "kontordame" for X`n min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som virker her i gården, er å søke om bidragsendring pga endring i samvær. DA blir barnefar meeeeeget interessert i å holde avtalen.

Skrevet

Har tenkt på det,nå denne mnd havner han på kun 2 netter.. Hvor mange avtaler må brytes,før at man skal søke endring??

HI

Skrevet

Du kan søke endring i bidraget når du føler for det. Trengs ikke avtalebrudd for det.

Skrevet

Så da kan e "skru ned" samværet på en måte?? Han har han ca 4 netter i mnd NÅR han holder avtalene...

Skrevet

Dersom det kun er muntlig avtale dere har, så kan du gjøre det. Han kommer nok med motsvar, men om han ikke har en skriftlig avtale å vise til, så er det ikke mye han kan gjøre.

Noter ned datoer for samvær som er nå, og som har vært til nå.

Men dersom antall netter tilsvarer samme bidragsfradrag for det som er avtalt og det som er reelt, så blir det jo ikke endring.

Skrevet

Tusen takk for svar.Glad jeg har notert ALT ned....

Skrevet

Du må også dokumentere det. De nye bidragsreglene sier at dersom det er mer eller mindre samvær enn det den skriftlige avtalen sier, så er det den som kommer med påstanden, som må dokumentere at det er sant. Nav aksepterer vitnebekreftelse (få noen til å undertegne en skriftlig bekreftelse på at barnet har vært hjemme hos deg de aktuelle datoene), SMS og e-post, vet jeg.

Skrevet

Er i en lignende situasjon selv, og jeg har bestilt ny meklingstime til oss.. Eneste "problemet" er at barnefar ikke kan tvinges til å dra,- det er et frivillig tilbud fikk jeg beskjed om. Barnefar her er heldigvis like lei av å krangle som jeg er, så han blir med. Der har jeg planer om å få på papiret en detajlert samværsavtale, med nøyaktig klokkeslett på alt.. Mitt barn er også bare litt over året, og forstår ikke så mye nå. Men når han blir større vil han jo bli lei seg når avtaler stadig blir utsatt.. Og det er vel akkurat det du har tenkt også.. :) Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...