4 barns mor :) Skrevet 26. juli 2009 #26 Skrevet 26. juli 2009 Ja, her sprayes det med Suprecur 4 ganger om dagen. Kl 7-12-17-22.. Så det blir litt å huske på. Jeg skal til ul den 13. august og skal vel da ta første sprøyta den dagen om alt er bra.. Håper jeg er like heldig som deg to snart tre med tanke på lite bivirkninger, men jeg vet ikke jeg om det har noe å si at jeg sprayer oftere enn deg.. Jeg har jo null peiling på dette her.. Hva tar du og hvor lenge?
grace&hope Skrevet 27. juli 2009 #27 Skrevet 27. juli 2009 Jeg hentet ut min første spraydose i dag. Skal begynne på fredag og spraye 1 gang i hverte nesebor kl 08 og 20. Begynner med sprøyter 12. august og skal på ultralyd 21. august. Veldig spennende! Kjente en liten klump i magen da jeg sto på apoteket og fikk sprayen, nå er en lang prøveepoke på en måte over og vi må faktisk få hjelp for å få barn. Sprøtt, men samtidig fantastisk at det er hjelp å få. Det blir en spennende tid framover for oss alle!
to snart tre Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #28 Skrevet 29. juli 2009 Hei. Forever: Jeg tar synerlea (minnes å huske det heter det:)), og tar kl 8 og 20 hver dag (hvert nestenor) Skal gå på det i 4 uker, men dette pga syklusen min om å starte på dag 20 og ikke starte på sprøyter før de åpner igjen etter sommerstengt 10.august. I og med det er 1IVF så ble vi enige om at jeg nok har en del spm som jeg ønsker å stille når jeg skal i gang med sprøyter og derfor veldig betryggende at jeg kan ringe til deg hver dag om ønskelig:) Åh gud som jeg gruer meg til disse sprøytene. Tankene flakker enormt rundt; hva om eggene ikke blir som de skal, tenk om de ikke får ut noen som er bra, tenk om ingen blir befruktet/deler seg bra ..... Såååå mange ting som skal fungerer før de setter inn:) Merkelig at alle disse tankene sniker seg inn; jeg som alltid er så positiv, alle rundt meg omtaler meg som en evig optimist. Uvant situasjon:) Grace& hope: Artig å høre at du skal i gang - vi har mye likt i vente! Jeg skal også starte på sprøyter 12.aug og deretter inn til UL 21.aug. Spennende å se på UL om jeg må endre medisineringen eller om jeg får uttak mandagen etter. Spennende!!!!! Super glad for at det er flere i "samme båt" her inne som holder på med prosessen - både for første gang og som erfarne!, Alle rundt meg får barn "bare de rister med "for tiden, og har derior ingen brennende engasjement akkurat for å sette seg ekstra inn i assistert befruktning dessverre:) :). Fortsett å oppdatere erfaringer, jenter!!
Gjest Skrevet 1. august 2009 #29 Skrevet 1. august 2009 Hei to snart tre. Eg begynte på sprøyter igår,har just satt dose nr 2,merker ingenting=)Eg skal gå på sprøyter til onsdag skal på ultraly igjen da.hvor lenge skal du ta sprøyter??Men merker det er mye å passe på nå me sprøyter 1 gang til dagen og spray 4 ganger.Eg valgte å sette sprøyta kl 17,det var så greit å kunne ta spray og sprøyta samtidig=)Lykke til=)
4 barns mor :) Skrevet 1. august 2009 #30 Skrevet 1. august 2009 Hei! I morgen har jeg sprayet i en uke, de 2 første dagene var egentlig de værste med hodepine og trøtt som en dupp.. Nå er det mest det at puppene er ømme og at jeg ikke får sove før tidlig på morgenkvisten. Jeg er liksom trøtt nok men kroppen vil bare ikke.. Håper dette er noe som går over.. Skal på ul den 13. er spent på om alt er som det skal. Det blir vel også sprøytestartdagen om alt er bra. Så vi ligger vel likt nesten alle her siden uttak er ca i uke 35 på oss. Håper det går bra med dere alle. Ha en fortsatt fin helg!
to snart tre Skrevet 2. august 2009 Forfatter #31 Skrevet 2. august 2009 Så bra! Endelig er vi godt i gang alle sammen, nå må det bli barn på oss også Selv har jeg ikke fått blødningen som skal komme under bruk av Synarela ennå, noe som bekymrer meg litt - håper ikke det ender med at jeg ikke kan starte påsprøyter 12.aug og ha uttak i uke 35, at detblir forsinket. Tålomodigheten min er virkelig ikke klar for å vente en dag ekstra nå, så ser frem til å ringe klinikken 10.aug når de åpner etter sommerstengt igjen hvis blødningen ikke har kommet som den skal. Ha en fortsatt super og "minimum bivirkning"-søndag alle sammen!
Gjest Skrevet 6. august 2009 #32 Skrevet 6. august 2009 Hei to snart tre=)Må bare fortelle at eg var på min 2 ultralyd idag,etter å ha gått på sprøyter i 6 dager.Ultralyden gjikk kjempefint,eg hadde over 12 egg(folikkler)=)2 av de var nå 15 cm i diameter,men de ville at de som ikkje var så store skulle bli litt større,derfor måtte eg øke dosen fra 100 til 150 fram til søndag.Så er det ny ultralyd på mandag.Planen var jo egentlig at vi skulle til uttak på man tirs,men nå blir det litt forandring i planene.Du snakker om venting,nå kjenner eg at eg har lyst til å få uttaket unnagjort,tenker så mye på ting at eg får nesten ikkje sovet...er jo så spennende,samtidig som det er kjempeskummelt=)
to snart tre Skrevet 8. august 2009 Forfatter #33 Skrevet 8. august 2009 Hei Ruli. Så spennende. Kjempe glad på dine vegne at hele 12 egg ligger klare, da er det bare å håpe at de ekstra dagene med hormoner får fart på størrelsen til disse også. Dette blir så bra, Ruli!! Jeg kjente jeg ble kjempe glad på dine vegne når jeg leste at det gikk bra med deg og prosessen din så langt. Ser at du har flere UL, er det noen spesiell grunn til det om jeg tør spørre? Ved hvilke klinikk tar du uttaket ditt? Jeg er i Porsgrunn og jeg skal kun ta UL på dag 10 etter oppstart med sprøyter. Da ser de om de har riktig størrelse og om de evt må oppgraderte /nedjustere dosene. Skal starte på dose på 150. Har så mange tanker i hodet at det neste jeg kan gjøre er å holde meg oppdatert med noen gjøremål hele tiden, enten det er i huset, på jobb eller med venner. Så jeg ikke rekker å sitte alene og gruble mer. Blir jo helt sprø av dette. Er så mye som skal klaffe og tålmodigheten min er "ikke eksisterende" for tiden, så dette blir artig..... Fortsett å holde meg oppdatert da:)
Gjest Skrevet 9. august 2009 #34 Skrevet 9. august 2009 Hei to snart tre!Vi skal ha behandlingen på riksen.Du spurte om ultralydene mine:Eg begynte på dose på 100 som var planen at eg sulle gå på i 7 dager men fikk beskjed om å bare gå på det i 6 dager,dag 7 var eg på ul,der såg de at eg hadde over 12 folikkler og at de 2 største var 15 mm i diameter,resten var mindre,eg fikk da beskjed om å øke dosen til 150 i 4 dager for at eggene skulle bli større=)Skal på ultralyd igjen imorra,gleder meg veldig.Og forhåpentligvis kan eg sette eggløysningssprøten imorra kveld og så reise til oslo på tirsdag og så,heh,blei lang setning=)Ha uttak på onsdag og innsett på fredag.Skal ha med meg dataen så eg skal skrive her,når uttaket er over,GUD eg skal vere glad når det er over,kjenner magen vrenger seg med tanken på det...Ei venninne hadde termin den 3,ivf.Hun ble gravid på 3.forsøk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå