Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal i juli i gang med medisiner,for første gang/første IVF forsøk, og er veldig spent på hva som venter meg og hvordan kroppen min reagerer:) Og det viktigste av alt; blir det barn av dette?? :)

Noen andre som skal i gang i juli og som skal ha uttak i uke 35?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!Eg skal begynne på spray 2 juli,og sitter me de samme tankene og følelsene du har.Skal til uttak og insett i uke 33.=)Eg gruer meg litt til uttaket har hørt det kan gjør vondt,men men overlever vell det og=)Du begynner på spray dato??Kankje vi kan holde kontakt=)

Skrevet

heihei

jeg skal ha uttak i uke 35\36.... er veldig spent...

er vårt første forsøk også, jeg aner ikke hva jeg går til...

men jeg skulle få kort regime pga at jeg er plaget med migrene.. så jeg skal ikke begynne på noe medisiner før i aug... gå på p piller i 2 uker og så rett på sprøytene.....

er livredd for at det ikke skal gå bra.... helt panikk....

Skrevet

Hei, hei!

Jeg skal i gang med nesespray i slutten av juli og har forventet uttak i uke 35.. Har aldri gjort dette før jeg heller og henger meg på "nervøsiteten".. Håper vi lykkes raskt jenter :)

Hvilket behandlingssted bruker dere?

Skrevet

Heisann!

Her blir det oppstart spray i juli og søskenforsøk i uke 35/36 :)

Veldig spennende, har ingen egg på frys så må igjennom medisiner og styr på nytt, regner med det blir icsi denne gangen også :)

Skrevet

Hei Forever!=)Vi skal ha forsøk på rikshospitalet,du?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Så artig å høre om flere som skal ha uttak rundt uke 35.

Jeg begynner på medisiner ca 16 juli og skal gå hele 4 uker på spray før jeg starter på sprøyter 12.august. Holder til i Porsgrunn, så jeg fikk ikke startet på sprøyter før pga feriestengt. Og har jo ikke lyst til å starte på det uten å ha noen å spørre om det er noe ved første forsøk.

Er blandet av skrekk og glede - håper dette gjør susen! Tålmodigheten min er "slutt" etter mange år prøving (dessverre mange år på egenhånd uten å kontakte lege - altfor lenge optimistisk:))så nå håper jeg at spiren sitter og at vi alle får det til å klaffe og at vi kan glede oss over mai barn neste år.

Lurer veldig på hvordan kroppen kommer til å reagerer på medisinene og med sprøyteskrekk så skal det brytes nye barrierer med å stikke seg selv i magen kan jeg love.

Skrevet

hei,

jeg holder til på riksen, og har fått første uttak til icsi i uke 34. begynner på spray den 18. juli. Endelig kommer vi ordentlig i gang!

har vært igjennom fire negative aih forsøk - så håper nå at det klaffer med icsi:-)

vi får prøve å holde hverandre litt oppdatert, litt ålreit at det er noen andre her som har uttak i slutten av august. må si jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på medisiner, og kjenner at jeg grugleder meg til uttaket...

Skrevet

Vi skal ha forsøk på Aleris. :) Spraystart blir nok 25. juli om ikke mensen plutselig skulle bestemme seg for å bli uregelmessig nå da.. Hadde jo vært typisk det da. Jeg har time til ul den 13. august og skal vel begynne med sprøyter da om alt er som det skal.. Vet ikke mye om dette, men tror jeg har skjøn såpass.. hehe

Kjempeflott at andre har meldt seg på her, er som det er sagt her før; veldig greit å ha andre å snakke med som ligger ca likt i "løpet"..

Ellers håper jeg dere har det fint i varmen. :)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere som skal i "ilden" i august, det er som flere kommenterer; godt å være sammen om situasjonen:)

Nå har jeg hentet medisiner etter å ha fått mensen og er klar til å begynne å spraye torsdag 16.juli (skal på ferie i mellomtiden).

Utrolig nysgjerrig på hvordan kroppen reagerer på medisinene, så dette skal bli spennende å følge med på.

Kjempe hyggelig om vi holder kontakten!!

God sommer:)

Skrevet

Hei damer. :)

Jeg henger meg på her viss det e greit. :)

Jeg skal ikke bruke spray, men starter direkte med sprøyter i starten på mens i slutten av aug. Regner med det blir rundt 23.24. aug. Så da blir det vel kanskje uttak i uke 36 regner jeg med. Vi holder til på Medicus i Trondheim.

Skrevet

Bare dytter litt så tråden holder seg på forsiden. :)

Velkommen til dere som er nye her.. :)

Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!

Skrevet

Heisann :)

Holder på med 1 IVF forsøk på Klinikk Hausken.

Begynte på spray 6 juli, satser på uttak i uke 33 :)

Er en kjempespennede tid..

Krysser fingrene for oss alle.. Nå er det vår tur!!! :)

Lykke til :)

Skrevet

Heisann alle sammen:)

Veke 35 blir også vår veke,trur eg:)

Begynte på spray tirsdag 7juli, måtte spraye lenge pga ferie og mannen jobber vekk.. Skal begynne med sprøyter 12august:)

Spennandes tid, er så heldig å ha to små fra før. Dei vart også laga med icsi:):) Så håpet er stort om at der skal kome enda en..

Lykke til alle sammen:):)

Skrevet

Vi skal ha fryseforsøk så slipper uttak,men innsetting blir vel i uke 35 tror jeg.

Har et IVF-barn fra før som er 11 mnd.Klaffet på første forsøk:-)

Lykke til dere andre!

Holder til på Riksen vi å.

Skrevet

Hei!

Skal også igang med søskenforsøk, med spraystart i august! Fikk en datter ved hjelp av ivf i februar, og har heller ingen egg på frys. Må gjennom ny runde akkurat som deg - men, det går det også!

Mange bekymrer seg for alt de skal igjennom, akkurat det vet vi jo litt om da!

Håper flere er flinke til å dele opplevelser og erfaringer underveis- det er veldig hyggelig å følge hverandre, synes jeg ihvertfall!

Skrevet

Hei dollypopp.

Så godt for alle oss "førstegangs IVF prøvere" å høre at det klaffet på første forsøk!!

Må bare si igjen at det er kjempe hyggelig at så mange henger seg på tråden og at vi kan følge hverandre.

Selv begynner jeg på spray til torsdag, uff...kjenner det i magen. Bruker jo ikke nesespray om jeg er tett eller forkjøla på vinteren engang, så også her skal det blir svært spennende å starte torsdag morgen!

Jeg håper virkelig at vi alle får det til- en egen liten BIM gruppe da jo:)

Skrevet

Skal ringe inn mens i morra også begynne på spray, og mest sannsynlig uttak i uke 35. Første forsøk for oss. Skummelt, spennende, surrealistisk og alle følelser på en gang, føler jeg:-)

Lykke til!

Skrevet

uttak i uke 34.

Håper jeg kan bli med dere allikevel.

Nå krysser jeg fingrene for at feire og avslappning er resepten foran tredje og siste offentlige forsøk...

Skrevet

Heisann :)

Det er klart du kan være med her IVFlykke??, her er alle velkommen :)

Velkommen til deg også grace&hope!

Jeg drar på ferie til helgen og når jeg kommer hjem så er det rett på spraystart. Har lest så mye om denne sprayen at jeg er overnervøs for alle bivirkningene.. Men, men hva gjør man ikke for å få det til.. :)

Ønsker dere fortsatt en fin sommer!

Skrevet

Heia!!!ser du skal i ilden i uke 33,det skal vi og=)Gleder meg veldig til uttaket er gjort er det eg gruer meg mest til.Vi skal ha icsi.KJEMPESPENNENDE tid framover=)Lykke til jenter!!

Skrevet

Hei

Melder meg inn her jeg også...startet med spray 3.juli og begynner med sprøytene 29.juli. Dette er første forsøk for oss.

Lykke til dere alle.

Skrevet

Kjempe artig at så mange kaster seg med på tråden og skal ha uttak i uke 33, 34 og 35 - utrolig artig at vi alle kan dele erfaringer med hverandre underveis.

Noen har allerede erfaring og andre er kanskje som meg; vettskremt! Men felles for oss alle er håpet om at spiren skal sitte og at vi alle skal få det vi ønsker oss alle mest:)

Selv er jeg på 3.dag med spray, skal gå en mnd på det pga feriestengt på klinikken og da dette er første IVF så merker jeg at jeg er svært spent.

Ikke merket bivirkninger ennå, så jeg får håpe de fortsetter å holde seg borte i stor grad også i ukene som kommer:)

Lykke til videre alle sammen:)

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Da har jeg startet med spray i dag, mobilen er satt på ringing 4 ganger pr dag. Jeg er kjent for å være et surrehue når det kommer til medisiner ol til faste tider så dette blir spennende. Jeg er litt nervøs for alle bivirkningene som blir snakket om og lurer på når de eventuellt kommer. Jeg satser på at jeg er en av de som ikke får noen, til det motsatte er bevist.. :)

Hvordan går det med dere andre her inne?

Skrevet

Hei!

Forever: Sprayer du 4 ganger om dagen? For hvor lenge og hva tar du?

Kort innpå når det gjelder bivirkninger så langt i prosessen for min del; jeg tar spray to ganger om dagen (morgen og kveld) og har nå etter 11 dager med spraying ikke opplevd særlig bivirkninger i det hele tatt.

Et par mindre hetetokter de første par dagene, men virkelig ikke noe som har vært plagsomt hverken for meg, mannen min eller andre rundt oss:)

Så: så langt, så bra:)

Krysser fingrene for at dere andre slipper unna bivirkniger også, at prosessen for oss alle går så smertefritt som overhode mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...