Gå til innhold

12-ukers kontroll...?

Heidi87 - 11.01.10 *påovertid*

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som vet hva som skjer på en 12-ukers kontroll? Var innom fastlegen min en tur, skal ikke ha kontroll der grunnet flytteplaner, så skal ha kontrollen på ahus, siden det blir der jeg skal føde, og legen min antok at de kom til å ta ultralyd på kontrollen. Noen som vet hvordan det fungerer? Takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Min lege tok urinprøve, blodprøver, fylte ut helsekort, snakket litt om graviditet, jormorkontroller dersom jeg ønsket det, fortalte om intervallene på kontroller og henviste meg til tidlig UL på første kontrollen. Jeg fikk den tidligere, enn i uke 12. Jeg var 5 uker på vei ved første kontroll. Ustabile sykluser var grunnen til at jeg kom så tidlig og at jeg fikk UL.

Sånn kontroll som du hadde i uke 5 har jeg også hatt, var vel selv i uke 5 eller 6 da, og den hadde jeg hos fastlegen min her jeg bor nå. Og da ble det sagt at jeg skulle på kontroll hos hu igjen, altså 12-ukers kontrollen, og da nevnte hu ingenting om at hu kom til å ta noe ultralyd. Men hun mente det at siden kontrollen min ble på ahus, så kom dem til å ta ultralyd for det er visst normal prosedyre på sykehus når de har første kontroll. Men noen som vet hvordan ultralyd de tar da, siden jeg har fått egen avtale til ultralyd i august? Hvordan fungerer tidlig ultralyd?

Blodprøve, urinprøve, pratet litt, skrev på helsekortet, småpratet litt, fortalte om jordmor(jeg skrev jordbær, tror jeg har lyst på det?).. Så nå skal jeg snart til jordmor i kommunen for prating, så i slutten av juli skal jeg på ahus for ordinær ul. , hvor de fastsetter termin, alder på foster ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...