Gå til innhold

Bake med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva baker dere sammen med barna deres? Tulla er 2.5 år, og elsker og hjelpe til med allt som er.

Skulle gjerne ta henne med på baking. Men kommer ikke på noe som er passende for så små barn og hjelpe til med. Hun klarer jo for så vidt og hjelpe til litt med det meste, men skal jo gjerne være noe hvor hun får det litt morsomt med og hjelpe til og ikke bare røre liksom.

Kom med tips på hva dere baker sammen med deres barn som dem synes er både morsomt og godt.

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi lager muffins og boller og eplekake osv.. det blir myyyye søl og vi ler masse! Lillewirre er feb 07'modell.

Skrevet

Ja boller har jeg tenkt på og prøve. Men har ikke noen god oppskrift.

Har noen en oppskrift eller to og dele med meg?

Skrevet

Boller, kanelsnurrer, brød, rundstykker, baguetter m.m.

Han elsker å bake! Bruker barnebakesett. Kjevle, minibrødform, minipaiform m.m.

Sjekk detsoteliv.no

Prøvd en bolleoppskrift derfra på knallgode boller!

*sikle*

Skrevet

emilie er 2 år i juli. vi har bakt sjokoladekake, boller, laget pannekaker osv..

det er veldig morro når hun er med men det blir mye søl..

hun vil helst røre som er kjempe morro og da kan du tenke deg hvordan det ser ut.. hehe.. =p

hun er veldig flink til å spise bolledeigen istedenfor å rulle den =p

Skrevet

Vi baker masse men ikke så mye søtt egentlig. Det blir mye gjærbakst (kjøper aldri brød og rundstykker) og av og til litt kake, boller, muffins og søtsaker. Begge guttene er med (10 mnd og 2,5 år). De storkoser seg. Elstemann lager egne rundstykker som han får spise selv når de er ferdige, utrolig stas. Når vi lager kaker måler jeg opp og han heller oppi. Slikker bollen etterpå, det er stas. De får ikke lov å grise/leke med maten da.

Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å bake, men de ferdigposene klarer jeg! Og jeg fikk skikkelig skryt for bollene en gang, svoger lurte på om kona hans kunne få oppskriften. Da lo jeg godt og sa at han måtte høre med Regal ;-) Men vesla på 2 er glad i å bake, selv om bollene får rar fasong og halvparten av deigen havner i munn/hår eller på gulv så har vi det kjempegøy :-)

Skrevet

Sist lagde vi kjeks sammen. Jeg kjevlet og trykket ut kjeksene, mens lillemann (straks 2) fikk gaffel og sto for prikkingen :-) Han fikk også en liten deigklump som han fikk kjevle litt på, også trykket vi ut 3-4 litt ekstra tykke kjeks av leiven hans.

Ellers har vi lagd muffins sammen, da er det morsomst å røre og å slikke bollen etterpå. Dessuten er det spennende å se hvordan de vokser inni ovnen.

Boller/lussekatter o.l. er flotte greier, da blir det noen kreative klumper innimellom, men all deig som er samlet i en klump kan stekes.

Skrevet

Mamma kjevler ut rundstykke deigen, og huller ut med ett glass. Mine unger syns det er kjempe gøy å hulle ut rundstykkene (samme måte som man lager pepperkaker igrunn) Ikke blir det like mye kliss som om man ruller de.

Så må man jo pensle med egg og strø på frø.

Brød baker ungene, eple kake (da spiser vi som oftes opp halve deigen, siden det er den jeg liker best. I morra blir det rabarbrakake, siden det er masse rabarbra i hagen nå)

Sjokoladekake bakes, og ungene pyner.

Muffins, der ungene pyner.

Vi bakte kringeler her om dagen, jeg trillet ut pølser og jenta på fire prøvde å lage kringe av de. Eldste bestilte kringler til frokost av hun minste i morgen tidlig, så de falt i smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...