Gå til innhold

Undrar om simmningen förvärrat bekkenet?

Anbefalte innlegg

Har haft problemer sen jul, är nu i 31 svangerskapsveckan, och har inte kunnat gå turer på länge..

Har startat med simmning, vanligt bröstsim, 2-3 ggr i veckan á 45-60 min. Upplever att jag blivit mycket sämre i bekkenet sen jag startade med det, och undrar om det kanske provocerar bekkenet även om det inte gör ont när jag är i vattnet och simmar?

Var väldigt glad för att kunna röra mej lite, men det är ju inte bra om det gör det hela ännu sämre.

Går till fysio 2 ggr i veckan, men misstänker att hon kanske inte har så stor pejling, har inte hjälpt mer än som kortvarig smärtelindring. Hon menar att jag kan simma vanligt bröstsim, men börjar känna mej osäker på det..

Väldigt tacksam för svar.

Fortsetter under...

Jeg har blitt frarådet vanlig svømming av to fysioterapeuter og en idrettsfysiolog. Bassengtrening er supert for bekkenet, men da med øvelser beregnet på nettopp det - og ingen av dem jeg har prøvd ligner på bevegelsene i vanlig svømming.

Fysj! Ikke svømme med bekkenløsning! Beinbevegelsene er ikke bra for bekkenet. Bassengtrening er bra, men det er jo noe annet.

Jeg svømte en gang selv for ca 1 mnd siden, og gjorde vondt, både mens jeg svømte og etterpå!

Det er ikke så lett å finne bassengtrening for bekkenløsning, men du kan jo prøve. Ellers fungerer sykling fint for meg - deilig å få opp pulsen litt. Generelt bør du holde deg unna alt som gjør vondt. Jeg var ikke flink til det sist jeg var gravid, og har slitt med sterke bekkensmerter i snart 2 år nå.

Suck... Och jag som köpt sesongskort och allt..

Det som är dumt är ju att det är sommar och allt av bassängträning som jag vet om slutar nu för sesongen.. :(

Vad med crawl? Det är ju parallellbevegelse med benen.

Får kanske dra fram cykeln i tillägg.

Det suger att ha bekkenløsning!

Crawl er nok bedre. Du kan jo prøve litt andre svømmemåter. Evt. bruker vi på bassengtreningene ofte flytepølse (?) som vi både kan sittte på og sykle, og svømme med små beinspark. Du kan jo prøve å ta deg en tur til bassengtrening og iallefall se på hva de gjør (eller bli med på det i tillegg), evt. prate med en fysioterapaut hva du selv kan gjøre i bassenget.

Annonse

Det som är lite illa är att jag stått 6-7 veckor i kö för att få en med tilskudd.. Har fått lite tid hos en kollega som är fysio/osteopat, kanske det kan vara bra. Fått mej kryckor nu också, det hjälper lite det också.

• 1 måned senere...

Enig med anonym! Brystbeinspark er noe av det verste du kan finne på i bassenget! Små crawlbeinspark eller annen bassengtrening (helst).

Dessuten skal man vel være forsiktig med å bade/svømme i offentlig bad de siste tre-fire ukene av svangerskapet fordi man kanskje ikke kjenner det hvis vannet skulle gå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...