rakas Skrevet 13. juni 2009 #1 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Er det noen som har kjøpt tfk-vogn i utlandet - Danmark, Sverige, Tyskland..eller andre land? Jeg har sett på en nederlandsk nettside, men de selger ikke til Norge lenger.. Vi lurer litt på å ta turen over til Danmark og kjøpe vogn og utstyr der. Noen som vet hvor vi i så fall burde dratt? Det er jo mange som kjøper vogn over nettet. Hvilke sider er bra? Og så var det garantien da Dersom noe på vognen skulle gå i stykker, hva gjør man da? Gjelder garantien i Norge også, eller må man sende vognen til det landet man kjøpte den i? Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140251039-kj%C3%B8pe-tfk-vogn-i-utlandet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #2 Del Skrevet 13. juni 2009 Kjøper du vognen i utlandet, må du også ta reklamasjonen der... TFK Norge er veldig strenge der for de taper jo penger på at folk bestiller fra andre land... Du kan nok få kjøpt deler og betale for å få den fikset, men garantien gjelder ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140251039-kj%C3%B8pe-tfk-vogn-i-utlandet/#findComment-140252995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivuna Skrevet 16. juni 2009 #3 Del Skrevet 16. juni 2009 De fleste jeg har hørt om har hatt små problemer med garanti/reklamasjon til de utenlandske nettbutikkene. Hvordan det er med butikker ellers i utlandet aner jeg ikke, det spørs vel litt på hver enkelt butikk, hvor vant de er med å selge til personer i utlandet etc. I forhold til de gode nettbutikkene i utlandet har jeg vel egentlig hørt om like mange som har problemer med garanti/reklamasjon med "lokale" butikker her hjemme som er vrange på servicen.. Og ja, TFK har innført nye regler for butikker i utlandet, om at de ikke får selge til Norske nettkunder, pga sinte norske forhandlere, men jeg tror faktisk noen tyske nettbutikker fortsatt kan sende... Ikke spør meg hvorfor de forskjellsbehandler slik. Jeg kjøpte min på www.babyjungle.nl og har ikke hatt noe som helst å utsette på service, men har heller ikke hatt problemer med vogna. De var uansett utrolig hjelpsomme underveis i handelen og oppførte seg veldig seriøst. Har også bare hørt positivt om de her inne. de sender fortsatt til Norge, så om du finner ut du vil ha noe annet enn TFK, kan jeg absolutt anbefale denne butikken! De selger Mountain Buggy (tidl. OTH), Phil and Teds, Easy Walker.... TFK har de kuttet helt ut, de nektet å godta at de ikke fikk selge til kunder fra Norge, og slik nektet TFK å forhandle til de.. Butikken pleier også være rimelig slik at du kan spare mye på å handle her, til tross for frakt og norsk mva (de trekker jo fra nederlandsk mva da..) Av de tyske butikkene lurer jeg på om pingpong.de og kiddise24.com (eller noe sånt...) fortsatt fører TFk, så du kan jo sjekke der om noen sender til Norge enda. Ellers kan det sikkert være smart med en tur innom Tyskland om en har sjansen i sommerferien:) Jeg vet ikke hvor mye du kan spare på sånt I Danmark nå.. Mye som er billig der, men nå har den danske krona vært veldig sterk i forhold til den norske, så ikke ta det for gitt at du får ei vogn veldig billig. Sverige er kanskje bedre der, selv om krona deres har stabilisert seg litt. Der er ihvertfall norskekrona sterkere. Sjekk nettbutikker fra begge land for å få en viss anelse.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140251039-kj%C3%B8pe-tfk-vogn-i-utlandet/#findComment-140263576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå