Gå til innhold

Er dette navnet veldig lite spennende?

Anbefalte innlegg

Elisabeth Kristine

Om jeg skulle få en datter en dag, hadde det muligens blitt dette navnet. Er ikke de mest spennende navnene jeg vet om, men føler likevel det er en veldig trygg kombinasjon. Liker Fanny, Agnes og Elsa veldig godt også, men om jeg kunne brukt de på en datter, er jeg usikker på.

Kristine er etter min mormor, og Elisabeth er et navn jeg bare alltid har likt. Eneste dumme er at kombinasjonen er veldig kjedelig, rett og slett.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

Jeg synes det ble litt kjedelig ja, stødig men kjedelig. Liker godt Elisabeth, men Kristine ikke... Liker godt Fanny og Elsa da! (Liker også Kristiane bedre enn Kristine, som jeg ser du har likt litt tidligere) Hva med Elsa Kristiane eller Fanny Elisabeth?

Ja, det syns jeg. Ganske trygt og "kjedelig". Men om du liker det så er det jo bare å gå for det. Fanny Kristine, Eller Fanny Elisabet funker de da :o) Av kombinasjonen med Kristine/Elisabeth synes jeg Fanny var best å legge til (snarere enn Agnes og Elsa, selvom de også er fine, men da helst alene).

Jeg er blitt skikkelig glad i Fanny, og synes det kanskje er vakrest av alle navn jeg vet om nå.. Likevel føler jeg det er et litt mer "spenstig" valg, og at det er "safere" med Elisabeth.

Har også tenkt på Fanny Elisabeth, og Fanny Kristine. Må jo si jeg synes Fanny Matilda også er kjempefint, hihi ;-)

Har dere fått veldig mange gode tilbakemeldinger på Fanny? :-) Kjenner ingen som heter dette, nemlig..

Annonse

Jeg kjenner to små jenter som heter det! En med lyst langt hår og en med brune krøller! Nydelige begge to, og begge kler navnet kjempegodt! Jeg hadde hunde-assosiasjoner helt til jeg møtte disse to, og nå synes jeg navnet er nydelig. Her jeg kommer fra, er det ikke sånn at navnet Fanny er et utskudds-navn! ;)

Fanny er pent, men er jo slang for en viss kvinnelig kroppsdel i engelskspråklige land.....

Elisabeth Kristine syns jeg er veldig traust og kjedelig - og spesielt sammen - men nå er jo jeg prinsipielt imot dobbeltnavn......

Hehe... Fanny Matilda hadde blitt spesielt her ;o) Da jeg har en Fanny OG en Matilda *ler*

Personlig syns jeg Fanny er innmari tøft, samtidig som det ikke er hvermansen som heter det, det er godt å si (A og I i navn synes jeg gir fine klanger), og for å si det sånn; eldstejenta mi "er" virkelig en Fanny.

Vi kjente heller ingen som het Fanny da vi valgte navnet, det vil si, mannen hadde hatt en kollega en gang som hadde døtre som het Fanny og Frida.

Nærmeste familie syntes Fanny var fint, min mor spesielt - da hun heter Anny. (huff..hehe..hun trodde nok egentlig vi kalte opp etter henne, men det har vi ikke gjort....men har aldri sagt at vi IKKE gjorde det, så hun får "leve i trua"...hehe). Pappaen min syntes det var vel spesielt og sa rett ut at han ikke likte det noe særlig. Men det har vokst på ham. Nå synes han det er det flotteste navnet snuppa kunne fått ;o)

Andre tilbakemeldinger har vært stort sett bare positive, etterfulgt av "det har jeg ikke hørt før?/det er det ikke mange som heter?/nei, så stilig!".

De som ikke liker det sier bare "Det var..............uvanlig.." ;o)

Liker Elisabeth, men Kristine er litt kjedelig og litt hardt syntes jeg...

Hva med Fanny Elisabeth eller Elsa Elisabeth?

Du kan jo likevel bruke Elisabeth til daglig, hvis du ønsker det mest=)

Fanny, Elsa og Agnes er utrolig fine og kule,og ikke veldig vanlige navn lengre.

Gjest Siklerotte

Nå er ikke jeg så veldig opptatt av at navn skal være spennende - så det ville ikke akkurat vært min bekymring. Er jo et veldig klassisk og ikke minst internasjonalt navn. Kristine er pent, har alltid likt det - Elisabeth er jeg ikke så veldig glad i og har heller aldri vært det. Men det klinger jo ikke så verst (dog litt langt....) Så det er helt greit.

Annonse

Elisabeth Kristine var et ok navn, men ville nok foretrukket Agnes Elisabeth eller Elsa Kristine!! Fanny synes jeg ikke noe om, så jeg er vel blant dem som ville sagt at det var et "lite brukt navn" og ikke kommentert så mye mer. Alt skulle tilsi at jeg skulle likt det, for jeg har kjent ei søt og sjarmerende jente med det navnet fra barndommen av (ho heter faktisk Fanny Elisabeth), og jeg forbinder det ikke med hunder. Men til tross for det, så liker jeg det ikke...

Gjest Antarctica

Tja...Kristina Beth?

(Jeg hadde to venninner i barndommen, de var søstre og het Christina og Elisabeth. Vi fleipa ofte mer dem med å kalle dem Christinabeth begge to, for enkelhets skyld!)

Flotte navn hver for seg syns jeg, men kombinert var det ikke så heldig. Jeg signerer Azoras forslag her.

eller

Elsabeth (uten i)

Ellisiv Kristine (norrøn variant)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...