iram82 Skrevet 13. juni 2009 #1 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg driver å funderer litt på hvordan vi skal gjøre det i forhold til permisjon om dagen. Jeg er gravid med tvillinger og har termin i oktober. Vurderer om jeg og barnefaren skal dele permisjonen, altså at jeg tar de første 6 månedene og han resten. Hvordan tenker dere andre kommende tvillingforeldre å dele permisjonen? Noen tvillingmødre her inne som har noen erfaringer rundt dette? Jeg er student, så har en forholdsvis fleksibel hverdag, men er alikevel litt bekymret for at det er for tidlig å gå tilbake til studier etter 6 mnd ift amming osv. Takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140250750-permisjon/
Perledykkeren Skrevet 17. juni 2009 #2 Del Skrevet 17. juni 2009 Heisann. Dette er et spennende spørsmål hvor flere faktorer spiller inn og jeg tenker at hver og en må gjøre det som passer familiesituasjonen deres best. Jeg må innrømme at jeg er såpass egoistisk at jeg ønsker mest mulig tid med mine små selv jeg! Og heldigvis har jeg en mann som elsker å jobbe så for oss blir problemstillingen helt annerledes; hvor går balansen mellom den hjelpen jeg trenger fra ham (altså hvor lenge bør han være hjemme før jeg klarer meg på egenhånd). Jeg tror nok absolutt det er sundt både for far og barn og få muligheten til å knytte disse sterke båndene som jo knyttes ved å være sammen hele dagen lang, og hvis du er student og dermed har mer fleksible dager så er jeg sikker på at dere finner den måten som fungerer best for dere. Det er vel også en spørsmål om økonomi inne her og de fleste ønsker den løsningen som også gir mest utbetaling. Ang. amming så er det umulig å spå hvordan dette vil være for deg. Noen fullammer helt til barna er 6 mnd eller mer, noen gir opp etter noen uker eller mnd, noen klarer fint å pumpe seg slik at mannen kan gi morsmelk selvom mor er borte, andre velger en kombinasjon av amming og tillegg på flaske. F.eks at du ammer før du drar og på ettermiddagene. De fleste barn på 6 mnd har også begynt å spise litt grøt/annen mat så det er mange måter å løse det på. Ønsker dere lykke til med å finne den ordningen som passer deres familiesituasjon best Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140250750-permisjon/#findComment-140269555
iram82 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juni 2009 Tusen takk for flott svar! Er vel ikke akkurat noe fasitsvar på hva som er den beste lønsningen. Det er vel kanskje best å se an hvordan tilværelsen blir etter at tvillingene er født og finner ut av hva som passer best. Som førstegangsforeldre har vi jo ikke akkurat så mye erfaring på området enda.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140250750-permisjon/#findComment-140293220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå