tomat15 Skrevet 13. juni 2009 #1 Skrevet 13. juni 2009 Begynte å gi frøkna mi smaksprøver av grøt på torsdag. Hun har altså fått smake litt i to dager. Har gitt henne på formiddagen i tilfelle hun skulle få vondt i magen. Frøkna har hatt 3 mnds kolikk og virket som hun har en ømtålig mage. Nå har hun vært urolig og sutrete siden vi begynte med smaking. Lurte nesten på om jeg skulle slutte, men hun er 5,5 mnd og må faktisk spise noe annet enn pupp. Kan ikke leve på mm resten av sitt liv. Noen som har opplevd lignened og har noen råd? Har gitt henne havregrøt med hvete og ris, 4 mnd grøt fra nestle. Hun har ikke fått noen tenner enda, så jeg tenkte det kanskje var tenner også. Hun skal gjerne ha alt i munnen, men sikler ikke mer enn normalt. Prøvde med dentinox i går, men synes ikke det hadde en virkning. Derimot prompa og rapa hun som en mann;-) Noen som vil uttale seg???
Soljentene:) Skrevet 13. juni 2009 #2 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har ikke opplevd noe lignende, men kan kanskje hjelpe med et lite tips. Jeg begynte å gi snuppa mi grøt for en uke siden (hun er 4 mnd), og helt fra første måltid har jeg hatt oppi litt sviskemos som jeg har blandet ut i grøten. Så langt har hun ikke hatt noen problemer og alt glir lett og fint gjennom systemet. Hun har bare økt fra en bæsjebleie til to hver dag:) Jeg gir forresten samme type grøt som deg. Eventuelt kan du prøve en annen type grøt. Lykke til!
CMH Skrevet 13. juni 2009 #3 Skrevet 13. juni 2009 Du kan jo prøve sånn grøt du blander ut med mm/mme. Mais eller risgrøt funker sikkert fint Når jentungen min plages med litt luft og sånn innimellom gir jeg henne litt sviskesaft enten på skje, eller blander det ut i grøt..Det gir effekt ) Tennene kan de plages lenge med, så det kan godt hende det er det. Mini plagdes allerede fra 2,5 mnd alder, men først for et par dager siden kom tennene frem. Dentinox hjalp ikke særlig her heller. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå