Gå til innhold

Hvor lang tid på mating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvor lang tid brukte deres på å spise da de var rundt 6 uker? Og hvor mye spiste de? Bruker Avent, men synes han bruker så lang tid på å få i seg så lite. Har gått over til tut nr 2, men han bruker fortsatt lang tid. Kan ikke huske at førstemann brukte så lang tid. Er akkurat som han til slutt blir sliten av å suge, så da ligger han bare å suger innimellom.

Prøvde MAM smokk på avent flaske i dag og da gikk det raskt, men pga ett eller annet slo han seg vrang ved neste matinger så jeg gikk tilbake til aventsmokk.

i tillegg får han kun i seg noe mellom 60 og 100 ml, kanskje 120. Er ikke det litt lite?

Han har gått opp 1,5 kilo siden fødsel, så han lider ikke, men lurer litt.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat som jeg skulle skrevet dette innlegget selv! Har ikke akkurat noe tips til hva du kan gjøre:-(

Min bruker fantastisk lang tid på måltidet. Jeg bruker også Avent men med tut nr1. Kjøpte ett par mam-flasker her om dagen for å teste ut, men den kommer jo med tut nr2 og da klarte ikke mini her å svelge unna. Satte alt i halsen og hostet og herket:-( Hvor får jeg tak i tut nr 1 til mam-flaskene? Finnes jo ikke hverken på rimi,rema eller kiwi her!

Han er veldig urolig etter måltidene så prøvde MAM flaske med avent tut nr 1, mulig det funker litt bedre, men kanskje jeg må prøve avent tut nr2 på mam-flasken? Raper han ofte (4-5 ganger) også, så bør ikke være luft som er problemet. Blir GAL av å holde på sånn! Det kan jo ikke være normalt å holde på med flaske-matingen en time hver gang!Og måtte roe ned gutten 30min etterpå???!!!

Min får i seg mellom 60 og 170ml så det er nok ganske normalt det din får i seg. Min er 7,5 uke og spiste ca det din spiste da han var 5-6 uker.

Ble kanskje litt rotete dette innlegget, men følte jeg måtte skrive siden situasjonen er ganske lik.

Håper noen kan komme med tips til oss begge!

Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt på hvor lang tid hun bruker, er 7 uker gammel, men matingen er ferdig på 10-15 min vil jeg tro. Hun spiser ca 150ml til hvert måltid og raper opptil flere ganger i løpet av måltidet, hvor ofte kommer litt an på hvor sulten hun er, liggestilling osv. Bruker forresten aventflasker med nr 1 smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...