Gå til innhold

Får en selv velge medisinsk eller kirurgisk?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt idag, og kan i verste fall være så mye som 8 uker gravid. Er usikker fordi jeg begynte på p-piller for noen uker siden. Jeg ønsker å avbryte svangerskapet, men har ikke lyst på medisinsk abort. Vil heller ha kirurgusk og bli ferdig med det. Dette er ikke noe jeg tar lett på, en vond avgjørelse, men en rett avgjørelse.

På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

heisann :) det var trist å høre, men jeg ønsker deg all mulig lykke til :)

jeg kan hvertfall fortelle deg om min erfaing ang dette; jeg hadde min datter på 2 mnd, så ble jeg gravid igjen. men jeg hadde vært ute å drukket (ganske mye) før jeg visste keg var gravid. begynte å blø en del og var kjempe dårlig så tok en test som var positiv, gikk til legen og fant ut at det var mest sannsylig en spontanabort, og han anbefalte faktisk en abort. eller han sa vel ikke det på den måten, men jeg forsto det på han at det kanskje var det rette valget. ellers kunne den være meget skadet. så jeg fikk en ul, og der levde den :( men jeg tok en abort, var vel 8 eller 9 uker på vei. jeg fikk ikke kirurgisk, måtte ta tablettene! var på sykehuset (fordi jeg var under 18 år) og det gikk fint.

jeg ville helst ha kirurgisk, men siden jeg ikke var over 9 uker på vei mptte jeg ta medisinsk.

for en mnd siden hadde jeg en MA, (missed abortion) i uke 13, men den døde i uke 7. da måtte jeg ta tabletter også, og det var rett og slett ikke noe kjekt i det hele tatt. hadde komlikasjoner, så skulle ønske jeg var på sykehuset. så om du kan så ville jeg anbefalt deg å være på sykehuset om du øsnker det :) det er det ikke alle som vil, vil vel helst være hjemme.

men svaret på spm ditt er som følger; jeg tror ikke du kan velge desverre....men spør selv om :) jeg hadde en utskrapning 2 uker etter fødselen på grunn av rester fra morkaken... og jeg synes dette var bedre enn om jeg skulle tatt tabletter og fått det ut (det var ganske mye som låg igjen) .

Jeg fikk velge..Jeg var 11 uker på vei...

Men tro det kommer litt an på.

Jeg valgte medisinsk. Men i ettertid skulle jeg ønske at jeg valgte kirurgisk, for jeg blør endel og kan ikke bruke tampong eller ha sex..

Det som var positivt med medisinsk var at siden jeg var 11 uker på vei så fikk jeg sett fosteret og fikk begravd det, enna t det hadde kommet ut i flere biter....Men du kan jo høre med sykehuset..Lykke til!

Hei!

Jeg har tatt abort et par ganger...kirurgisk var det sånn for meg at jeg måtte være mer enn 9u gravid..Medisinsk,ca 8u.Ikke mindre heller..

Begge metodene er "greie",ikke les for mye om foster som kommer "ut i biter"og annet omkring dette...

Du blør det ut over wc eller et bekken,og jeg så svært lite.Koagler og blod,som under en kraftig mens.Ingen av delene var smertefulle.

Det er hvor langt du er på vei som styrer prosessen.Rådfør deg på sykehuset..

Jeg håper at det ordner seg for deg!!!Klem

Hei, etter hva jeg har forstått her inne er det litt variasjoner fra sykehus til sykehus. Jeg tror at dersom du er veldig klar og sikker på hva du vil så får du det ofte slik!

Jeg fikk kirurgisk i uke 6+noen dager, men jeg hadde en medisinsk problestilling som ikke tilsa medisinsk som de vanligvis anbefaler så tidlig. Jeg tror ikke det er noen grense nedad på medisinsk bare oppover i forhold til hvor langt du er kommet. På kirurgisk tror jeg de fleste anbefaler over 8 uker, men ingen fasit altså. Jeg tok på Ullevål i Oslo.

Lykke til!

Her i Trondheim fikk jeg velge selv.. Jeg ønsket barnet, men ikke typen. Dette sa jeg ikke noe om før i ettertid, men det er no så.. Jeg sa til legen at jeg absolutt ikke ville ta medisinsk, pga at i mitt hode var jeg ikke gravid. Grunnen var nok moe helt annet, men det kunne jeg ikke si.. Da hadde jeg nok ikke fått abort i det heletatt..

Legen sa det ikke var vanlig med kirurgisk abort, i uke 8, men jeg skulle få det om jeg ønsket det så sterkt.

Det er bare å spørre legen om du kan få det som du vil.

Ba på mine knær jeg, og det hjalp ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...