Rampejenta82 Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 jeg er så livredd hele tiden for at noe skal skje med babyen min. kan det være kvinnelig intuisjon?
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 jeg og får sånne syke tanker i hodet av og til.. noen ganger tenker jeg, enn hvis det kom en mann på gata og slo meg rett i magen og drepte barnet mitt...og når jeg tenker det (vet ikke hvorfor de oppstår disse tankene) så blir jeg så sinna at jeg føler jeg kunne drept denne personen... hehehe..uff... har mange ganger vert redd, egentlig alldri før i mitt liv vert så redd for noen andre før.. er vel morsinstinktet tenker jeg ja er ikke det flott?
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 eller, jeg mener....det er den verste og den beste følelsen av å være mor det er helt jævlig å være så redd for barnet sitt, men det er helt vanvittig fantastiskt sammtidig! er det ikke rart ?
ifie Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Nei, jeg tror ikke det er intuisjonen, jeg tror det er beskytterinstinktet/morsinstinktet. Det er jo en helt vanvittig oppgave du har gitt deg selv; beskytte og elske noe høyere enn deg selv! At det er mulig å elske noen så høyt at det fysisk verker noen ganger, er noe jeg enda ikke har skjønt at går an... Uansett er det nok bare bra (dog fryktelig slitsomt til tider) å være så redd/bekymret, for da er man ekstra oppmerksom om noe virkelig skulle skje! Da skatten min var liten baby, fikk jeg ofte syke tanker i hodet om at jeg skulle komme til å skade babyen. Det var virkelig ekkelt, og jeg var redd får å slippe han i gulvet, eller stikke øynene ut på han (eller enda verre...) Jeg leste en plass at det var helt vanlig å ha slike tanker, og "sunt", for da var man virkelig mer oppmerksom og "på vakt" for om noe skulle skje med ungen. Om du går rundt og er redd for at noe er galt, syns jeg du skal snakke med lege/jordmor så kanskje du får en ekstra UL!
Rampejenta82 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 takk for svar:) har vært på ul flere ganger og alt ser bra ut, kjenner liv regelmessig også. kan bare ikke huske jeg var like redd sist gang, men jeg vet mye mer denne gangen ,om alt som kan skje.. det er kanskje derfor.. er vel bare litt hysterisk.. har en mann på sjøen,så har sikkert litt for mye tid til og sitte og kjenne etter og slippe fantasien løs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå