~Endorfina~ Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Når trenger barnet ikke lenger mat mellom ca 19 og 07?
FruTB Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Når det får nok mat om dagen. Det er jo litt delte meninger om dette, noen nattavvenner før det første grøtmåltidet er introdusert, andre babyer sover natten gjennom av seg selv selv om det ikke spiser mye fast føde på dagen. ...og veldig ofte går jo dette av seg selv, når babyen ikke har behov for nattmat lenger. Jeg ville ikke gjort store anstrengelser for å nattavvenne før babyen spiser 3 faste måltider pr dag. Men det er meg. Min Bo spiser 4 faste måltider pr dag, men får fortsatt pupp en gang pr natt. Og det skal han få så lenge han vil (haha, sier jeg nå )
Katsi Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 I en spedbarnsbok jeg har står det at mat om natta for en baby over 6 mnd som spiser godt på dagen er like unødvendig som iskrem hver dag til en seksåring;) Men her må du nesten føle deg fram selv. Mine barn har ikke vært modne for nattavvenning før de var rundt 8-9 mnd men så har det aldri vært noen kampsak her heller. Orker ikke skriking så det har gått mer eller mindre av seg selv.
Cupcake! Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Jepp..som jeg skrev ett innlegg om tidligere i dag så trenger ikke ett barn mat om natten når h*n får nok i løpet av dagen. Mini her i huset som er 8,5 har roet seg betraktelig på natta etter at han har begynt å spise 4 måltider om dagen (pluss mm). Han spiser siste måltid ca kl 19 og neste ca kl 6. Da merker jeg at han er sulten for da holder han jo på å spise meg opp :-) Og det gjør han ikke hvis han våkner i løpet av kvelden/natta.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 Når dm ikke e sulten mere på natta :-) Æ står for at dm nattaavenne sæ sjøl, så framst d ikke e snakk om 3-4 måltid om natta til en 8 mnd gammel baby ;-) Gutten min e 7 mnd å spise fortsatt ei flaska velling på natta, å dn ska han få så lenge han trenge :-) Han ete masse mat om dagen, å en svær kvells, men e så aktiv at han trenge mer mat enn magesekken foreløbig klare romme ;-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. juni 2009 #6 Skrevet 13. juni 2009 her var det slutt på nattmåltid mellom 3og 4 mnd ein plass.. fikk da 5 måltid til dagen er nå 6 mnd og får 4 faste måltid til dagen + mme etter hvert måltid.. mi har alltid vært matmons, å vi ga henne mat hver 3 time dersom hun ikke sov, så da ble det alt fra 5- 7 i løpet av døgnet. så mamma mente på at hun har ikke behov for det nattmåltidet, for hun ville da bli "tykk" (hun har alltid vært god og rund, ) men at det var bare en vanesak å mat på natten, å her stemte det, for det var 2 netter (ikke etterhverandre) da hun våknet så var det slutt på nattmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå