Gå til innhold

Rutiner på kvelden?Vil dere dele? ca 7 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvilke rutiner dere har på kvelden?

Hva gjør dere? Syns alltid at med oss blir det mye lek mellom grøt (ca 17.30-18.00) til hun legger seg mellom 18.00-19.00.

Leker dere med de eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!!

rutinene våre har endre seg med månedene, men siden han var ca 4 mnd( er 7 nå) så er det omtrent i rekkefølge bad stell pysj, grøt, tannpuss. seng!

han er 7 mnd og pga at han nå er en APE i senga uansett hvor lenge han ar vært våken så legger vi han i senga ca 1820-30 da sovner han kansje til 19:))

Skrevet

Her er det mye lek og kos hele dagen, men fra 1730 går det slag i slag bad-stell-kveldsmat-natti. Sover som regel 1815.

Skrevet

Haha, rutiner ja ... Vi prøver altså, vi gjør det - men om vi kan kalle det rutiner enda, det vet jeg ikke. ALT avhenger av når siste duppen er, og siste duppen avhenger av hva jeg gjør på dagen, om jeg er hjemme, ute, kjører, osv. Ikke lett dette her :S

Men sånn ca hvertfall:

kl 18:00 - grøt og vann

kl 18:15 - stell, bader annen hver dag

kl 18:30 - 19:00 - lek og kos og tull i stua

kl 19:00 --> begynner legginen, som kan ta opp til 1,5 time (i dag tok den bare 15 min :D)

Skrevet

Her er det grøt ca kl 18, måltidet tar vel ca 15 min. Så får han sprelle med bare bleie på gulvet mens storesøster ser ferdig barnetv. Knerten "raser" fra seg på gulvet, og vi går på badet rett etter barnetven. Hjelper storesøster først, mens knerten leker naken på badegulvet. Vasker og tar på han pysjen, så går vi på rommet til storesøster. Hun velger kveldens bok, og ligger i senga å ser i den mens jeg ammer og puttet knerten i seng. Så er det endelig tid til bare storesøster:)

Her leker jeg lite med knerten sånn på kvelden, han er ganske selvstendig da. Om han vil ha mammakos under barnetv leser vi litt bok eller synger. Ingen voldsom lek like før legging. Vet ikke om det har noe for seg å roe ned slik, men det funker nå, så hvorfor forandre på det;)??

Skrevet

Mini'n min er snart 7,5 mnd. Begynner kvelden fra 18:30-19:00ca.

Da starter vi med grøt og vann

Kveldstell eller bad

Så til slutt ei flaske mme

Så senga sovner somregel etter 5min

Skrevet

18:00-18:30 - kvelds (brød, tran og fruktmos)

18:30-18:45 - kveldstell (vask, bleieskift, smøring, tannpuss, pysjamas)

18:45-19:00 - Pupp og i seng.

Og misforstå meg rett, dette er ingen millitærleir så klokkeslettene kan variere, men leggetid er som oftest ca 19. :-)

Skrevet

Grøt og et glass med svisker kl 18.45

bad og kos kl 19.20

pupp og sang 19.45

sengen 20.00 :)

Skrevet

Heia :) Æ passe på å være masse lammi han siste halvtimen før leggetid, å vi leke endel, men prøve unngå herjing :-)

17-17.30 grøt + frukt

17.30 - 18 enten bad eller bare sprelling naken

18 lese bok + sang og ei flaska mme

Sovne me engang æ legge han i senga si :-) Rundt 18.15 ;-)

Skrevet

variere veldi kor me e hen, om me e heime eller på besøk.

men, bade ca annenhver dag, å da er det bad, å masasje å pysj,

kvelds, grøt + mme så sofakos så i seng..

får kveld mellom 6 og 7 å så i seng, hun sovner a seg selv, somoftest helt uten skrik=)

Skrevet

Prøver bevisst å roe ned stemningen litt siste timen før hun skal sove.

HUn spiser grøt kl 18, får vask og tannpuss og pysj på ca 1830, så kose med pappa (som ofte ikke er hjemme før på den tiden - puh...!) fram til 1845 - 1900 - da får hun pupp og blir lagt i sengen, sovner som regel greit på 10 minutter.

Ingen herjing siste timen, nei.

Skrevet

Tusen takk for alle svar folkens!! :-)

Ser at dere har flinke småttiser som sovner greit. Håper det kommer her i gården også snart. Derfor jeg er opptatt av rutiner og om jeg gjør noe feil siden vi sliter med legginga.

Prøver å være ganske nazi på rutinene,men ikke det heller har hjulpet noe særlig.

Håper det bare er en en periode. Go helg til alle sammen :-)

Skrevet

Leser meg interesse jeg og! Her er det sånn:

17.30: Hirsegrøt og sviskemos

18 Stell og pysj

Lek og kos - har blitt mye herjing, men prøver å la ham leke selv og bare kose med ham til han er passe trøtt.

Mellom 1830 og 1930: Pupp og en flaske mme på stol ved siden av senga hans.

Sove. (haha...)

Om jeg får komme med et tilleggsspm: Hvor inntas siste pupp/flaske før soving?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...