Gå til innhold

Hvilken bank gir deg Visakort eller Visa Electron selv om du har inkasso ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke i min egen bank. Har og et misligholdt lån i banken.

Skrevet

tror alle banker generelt sier nei til å gi kunene sine kredittkort hvis de ikke er kredittverdig. Er jo en grunn til at du blir kredittvurdert hvis du skal ha det. Helt ærlig så tror jeg det er like greit at du ikke får kredittkort hvis du har et musligholt lån i banken. Fiks det lånet du ikke har betalt først, og søk om kredittkort om nån år!

Skrevet

Så lenge du er registrert med betalingsanmerkning får du ikke VISA. Enkelt og greit! Noen få banker kan vurdere deg for VISA ELECTRON, men da må banken godta at også personer over 18 år får slikt kort.

Og husk: Electron-kort kan IKKE brukes til internettbetaling, kun ved "fysisk" betaling. Hoteller/restauranter/bilutleiefirmaer godtar vanligvis heller ikke Electron-kort.

Skrevet

Men Visa er jo ikke kredittkort.

Skrevet

Enkelte lokale banker gir deg VISA (dog ikke med kreditt). Jeg har anmerkninger og misligholdt lån, men har fått VISA i hjembygda til samboeren min. De kredittsjekket meg ikke. M

Skrevet

Du skal, etter VISAs regler, ikke få tilgang til et "vanlig" VISAkort uten godkjent kredittsjekk, fordi det er MULIG å klare å få kreditt på kortet når man må bruke "reserveløsninger" pga teknisk feil. Men det har hendt "glipper", særlig i små banker. Da har du kort, inntil VISA oppdager glippen og sperrer kortet. Her kan det gå kort tid og det kan gå et år.

Skrevet

Prøv Verdibanken (den er på nett) eller Bank2.

Skrevet

Heller ikke verdibanken eller bank2 kan gi en søker med kredittanmerkning "vanlig" VISAkort, uten å bryte med Tellers regelverk(Teller "eier" Visa, bankene kjøper tjenester her). Et regelverk jeg neppe tror verdibanken vil være første bank til å bryte, slikt hadde jo virkelig blitt en mediesak hva gjelder den banken om media hadde kunnet påvise. Derimot kan det nok her være lettere å få et Electron-kort, om banken ikke har en prinsippregel om at dette ikke skal gis til personer over 18 år.

Skrevet

tror kanskje det er like greit at du ikke får det eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...