Gå til innhold

Langvarig p-pillebruk og bli gravid: hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en stund til vi skal prøve å få barn, men lurer allerede:

Når man har gått på p-piller i over 10 år i strekk, hvor lang tid tar det i snitt før man blir gravid...? Vet det er ganske individuelt, men dog :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dette er veldig individuelt men for oss klaffet det med en gang.

Hadde gått på p-piller sammenhengende i 9 år før jeg ble gravid i mars! :) Kan tro jeg ble sjokka da ja, hehe :)

Lykke til med prøvingen når den tid kommer!

Skrevet

(har egentlig tatt sommerferie men..)

slutta på pilla i november..kroppen e fremdeles på bærtur...hurra...ska aldri ta ei einaste pille igjen!

Skrevet

Jeg hadde brukt pillen i 14 år når vi skulle til å prøve på førstemann. Det tok 13 pp.

Skrevet

Hei Lilla Drue!

Jeg hadde gått på pilla i 10 år da vi begynte prøvinga.. Vi er i 14. pp nå..ennå ingen etterlengtet spire.. Skulle ønske jeg kasta de teite pillene tidligere :(

Skrevet

jeg gikk på p-piller i 5 år før vi skulle ha den første, da brukte vi 9pp før det klaffet..

lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Har brukt p-pillen i 15 år. Her klaffet det på første :-)

Skrevet

Sluttet på p-piller okt i fjor etter å ha brukt det non stop i 9 år, har bare hatt mensen 4 ganger siden da, ikke skjedd noe ennå :-(

Skrevet

Ble gravid litt under ett år etter jeg slutta på pilla. Men vi prøvde heller ikke å bli gravid. "Hoppa av i svingen" og lite sex var vårt prevansjonsmiddel ;)

Da hadde jeg gått på pilla i 8 år.

Skrevet

Gikk på pilla i 9 år og spira satt på første forsøk. Er nå 7+5 :)

Skrevet

Gikk på pillen i ca 10 år, og brukte ca 10 mnd på å bli gravid.. Vi stressa ikke, men tok det helt rolig i forhold til eggløsning osv.. Men kroppen var helt "tullete" i fht mentruasjoner. Hadde sjeldent mens, og jeg kom liksom aldri helt i rute før jeg ble gravid.. Dessverre fante jeg nettopp ut at det ikke var liv i magen... Da jeg trodde jeg at jeg var 3,5 mnd på vei. Da hadde det ikke vært liv der på ca 1,5 mnd.. Veldig trist. Så nå må vi starte på igjen.... Håper det ikke tar like lang tid å bli gravid igjen...

Skrevet

Jeg brukte p-piller (yasmin) i 6,7 år...

Vi prøver enda, etter 19 mnd.

Skrevet

Hei!

14 år på p-piller her. og gikk 3pp så en SA, så inn i 4pp nå. Så små blør jeg før TR slik at slimhinnene ikke blir tykke nok til å holde på et befruktet egg+ at jeg har polycystiske eggstokker. Det vil si at el ikke er regelmessig. Dette tror gynokologen da. Jeg dro dit pga blødningene før mensen. F... ta de p-pillene. Jeg skulle ha slutta før. Det tar nok litt tid før hormonene fungerer slik de skal i kroppen min. Denne mnd hadde jeg plutselig 24 dager syklus. Først 28 så 31 i noen mnd og nå 24...:(

Skrevet

hadde vel gått ca 10 år på p-pillen, brukte 2-3 pp på å bli gravid.. syklusene var skikkelig i uorden, men ble gravid likevel (sex hver dag, kanskje 2 ganger om dagen, var på laaang ferie sammen ;) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...