Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lukas

Noa

Isak

Synes jeg faktisk er pene navn. Nå er dette likevel altfor populære navn til at jeg kunne vurdert de selv, og jeg synes de står finest alene.

Når det er sagt, står de stilmessig fint til hverandre, ville bare droppet mellomnavnene, og skrevet de som ovenfor.

Annonse

Jeg liker ingen av navnene, men dette er jo veldig vanlige navn som man burde ha hørt flere ganger. Dobbeltkombinasjonene føyer seg helt inn i trenden av pompøse guttenavn. Ser ingen grunn til å sette kaffen i halsen her.

Trodde du kom opp med Kleopatra og Ramses, eller no` slikt, jeg - hehe.

Syntes det var fine kombinasjoner jeg, de bruker sikkert ikke alle de doble navnene i det daglige.

Syntes det er litt drøyt å henge ut en hel familie her pga. navnevalg, er jo såpass spesielle navn at de som kjenner familien kjenner jo igjen navnene, kan vedde ganske mye på at det bare er en familie i dette landet som har akkurat de navnekombinasjonene på barna.

Annonse

Hmm Personlig liker jeg ingen av navnene; De har alt for mye poppis preg over seg for min del.. Jeg liker Norske navn!

Til dere som ikke tåler at vi diskuterer navn;

Dette er en navne debatt, derav en debatt hvor man skal diskutere navn... Hvor man finner navn som kan diskuteres, spør du meg har INGEN ting og si.. Jeg mener, denne familien HI prater om har jo valgt og stille navna til alles skue i avisen..

Dessuten vil jeg jo si at om jeg velger og si at jeg ikke liker navnene Teah og Oliver kan jeg jo rikere og tråkke på 1/3 av alle småbarns familier..

Her kan man IKKE være hårsåre.. Det har ikke noe om at vi er en gjeng snerpete damer, dette handler om at man liker og diskutere og analysere navn!

Syntes kanskje dere er snerpete som faktisk tar dere nær av det, og det på andres vegne!

beklager mitt noe sure innlegg, men jeg kjenner jeg blir litt irritert over at man ALLTID må ta så mye hennsyn, gode diskusjoner er fint!

Gjest Antarctica

Faktisk: jeg skjønner godt at det fins mødre som faller for disse navna. Reint fonetisk er det lyrikk over disse bokstavkombinasjonene.

Men dessverre meldte det seg bare fæle inngrodde fordommer hos meg. Pompøse, romantiske navn er veldig "in" hos familier med lav utdannelse og inntekt her i min hjemmeregion - typiske "klientnavn" i mine ører. Særlig når man legger vekt på å stave dem på kvasiamerikansk - huff huff. Såpeoperaslukende mor på trygd er min første assosiasjon. Jeg kan ta VELDIG feil, men dette var ikke helt heldig.

(Trur dere forresten at far til disse sønnene var veldig involvert i å velge navn....? ...ville han ha valgt så romantiske, nesten feminine navn?)

Jeg kan også vanskelig forestille meg at far har valgt disse navnene. Vil tro det er veldig få menn som ville valgt slike navn, hadde de fått bestemme helt selv. Veldig feminine navn... Var nok mors forslag, hele gjengen ;) I alle fall kombinasjonene.

Det er vel en kjent sak at folk med litt klasse gjerne velger litt lengre navn, gjerne dobbelt fornavn med to etternavn... Jeg synes navnvalgene er veldig fine. Navn er veldig viktig. Det foelger deg hele livet, og de med litt spesielle navn blir som regel lagt litt mer merke til synes naa jeg. Navn med masse personlighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...