Molly Ringwald Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Hvordan gjør dere det? Krydderet i kjøttdeigen og så tomatsaus oppi, eller er det uten tomatsaus? Trenger ideer her.
*ViMsA* Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 det varierer litt... kommer an på hva jeg har i hus osv. Men ofte tar jeg bare krydderet og en boks hakkede tomater eller tomatpure i panna med kjøttet. Ellers har jeg tomatene på bunnene før jeg tar på kjøttet. Godt blir det uansett Fikk lyst på pizza jeg nå...
Gjest Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Krydrer kjøttdeigen først med tacokrydder, som vanlig taco. Tilsetter deretter salsasaus, nesten et glass ca. Bruker ikke tomatsaus. Har i mais og jalapenos, sprer blandingen på bunnen og legger nachochips over. Dryss ost (vanlig og litt cheddar) på toppen. Digg!
Gjest Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Jeg steiker kjøttdeigen og har på tacokrydder og har også i en boks med mais (jeg heller av fettet fra kjøttdeigen og tar heller på 1 dl vann i stede) og lar det stå i noen minutter. Som "saus" tar jeg en boks med hakkede tomater som jeg tilsetter ca 1/2 ts salt, 1 ts sukker, 1/4 ts pepper, 1 ts oregano 2 ts kruspersille og 1/2 ts hvitløkspulver. Du må ikke ha alt dette i altså, de tre første holder lenge, men jeg synes det andre setter ekstra god smak. Så tar jeg sausen over pizzabunnen og fordeler kjøttdeig og mais over dette. Tar evt å legger på løkringer, sopp eller annet vi liker på ulike deler av pizzaen, så ost på toppen og inn i ovnen. Knallgodt synes jeg :-)
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Gjør som ToTissefanter jeg ) steiker kjøttdeigen, har på krydderet. Blander i et glass salsa el tacosaus i stedet for vann. Bruker ikke vanlig pizzasaus når jeg lager tacopizza ) Mais,jalapenos,hakket rødløk,nachos og masse ost )
Molly Ringwald Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 Dette hørtes godt ut. Takk for gode tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå