Gå til innhold

Dere som lager tacopizza!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?

Krydderet i kjøttdeigen og så tomatsaus oppi, eller er det uten tomatsaus?

Trenger ideer her.

Skrevet

det varierer litt... kommer an på hva jeg har i hus osv. Men ofte tar jeg bare krydderet og en boks hakkede tomater eller tomatpure i panna med kjøttet. Ellers har jeg tomatene på bunnene før jeg tar på kjøttet. Godt blir det uansett :) Fikk lyst på pizza jeg nå... ;)

Skrevet

Krydrer kjøttdeigen først med tacokrydder, som vanlig taco. Tilsetter deretter salsasaus, nesten et glass ca. Bruker ikke tomatsaus.

Har i mais og jalapenos, sprer blandingen på bunnen og legger nachochips over. Dryss ost (vanlig og litt cheddar) på toppen. Digg!

Skrevet

Jeg steiker kjøttdeigen og har på tacokrydder og har også i en boks med mais (jeg heller av fettet fra kjøttdeigen og tar heller på 1 dl vann i stede) og lar det stå i noen minutter.

Som "saus" tar jeg en boks med hakkede tomater som jeg tilsetter ca 1/2 ts salt, 1 ts sukker, 1/4 ts pepper, 1 ts oregano 2 ts kruspersille og 1/2 ts hvitløkspulver. Du må ikke ha alt dette i altså, de tre første holder lenge, men jeg synes det andre setter ekstra god smak.

Så tar jeg sausen over pizzabunnen og fordeler kjøttdeig og mais over dette. Tar evt å legger på løkringer, sopp eller annet vi liker på ulike deler av pizzaen, så ost på toppen og inn i ovnen. Knallgodt synes jeg :-)

Skrevet

Gjør som ToTissefanter jeg :o) steiker kjøttdeigen, har på krydderet. Blander i et glass salsa el tacosaus i stedet for vann. Bruker ikke vanlig pizzasaus når jeg lager tacopizza :o)

Mais,jalapenos,hakket rødløk,nachos og masse ost :o)

Skrevet

Dette hørtes godt ut. Takk for gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...