Gå til innhold

Status symptomer, snart er vi halvves :)

Anbefalte innlegg

Jeg har kriblinger i bena.. Hioldt på og avgå på kino her en kveld.. Plager meg på jobb også. I tillegg har jeg sure oppstøt hver dag når jeg legger meg.. Litt vondt nedover rompa/korsryggen.. Men ellers er jeg ikke like trøtt som før :) Flere som nesten brekker seg når de pusser tennene langt bak?

Fortsetter under...

Har av og til lett hodeverk

Konstant sulten og "hol"

vondt under hælene

Kjenner at jeg blir lettere rørt enn før

fått svær mage.

Av og til litt vondt bak med rompen eller heter vel strengt talt nederst i ryggen.

ellers føler jeg meg fin

Er nå i uke 18, og er sååå trøtt! Er 50% sykemeldt, men forsatt er det tungt å stå opp om morgen, og vil legge meg med en gang jeg kommer hjem. Ellers så har jeg lite matlyst for tiden, og konstant vondt i hode. Dette går fremover =)

Det er godt å høre det ikke bare er meg som er trøtt. Las at det skulle gå over ca i uke 12-14, men føler fortsatt behov for å sove middag ja! Håper det går over snart for føler dagene ikke strekker til. Ellers har jeg veldig ømme bryster om nettene. Morsomt å tenke på at vi snart er halveis da jenter!:)

Annonse

Jeg er også veldig trøtt fortsatt, kunne fint lagt meg i åttetida på kvelden, men det er jo en smule asosialt, da:) Ellers er jeg fortsatt kvalm litt nå og da, blir fort sliten i beina, har tidvis vondt i halebeinet og nedover på venstre side (små "stikk" - bekkentull???), mange underlige drømmer og må tisse hele tiden. Kan til tider være litt hormonell også:) Og så må jeg spise og drikke hyppig for å ikke bli mer kvalm og uggen. Og så har jeg kynnere daglig, disse startet i uke 15, så jeg er litt obs på å unngå stress.

Har vel ikke fått noen spesielle diller, men spiser veldig sunt for tiden - mye fisk, salater og frukt. Og sure sild (gelefisker) - de er veldig gode!

Er i uke 21.

Mye trøtt, halsbrann, antydninger til bekkenløsning ( om jeg er i mye aktivitet en dag klarer jeg nesten ikke reise meg eller gå på kvelden- venstrefoten svikter, og bekkene gjør j**** vondt!).

Mye vann i kroppen om nettene, som gjør at mine 2-4 dobesøk (JA, pisser i ett- dag å natt hehe... nurket ligger og spenner i blæra mi sa jordmora på UL ) i løpet av en natt blir "vonde", beina er hovne og ømme.

Humøret er veldig opp og ned, gråter og ler veldig lett.

Ellers er det en del liv i magen, kjempegøy! Nå kjenner samboeren min daglig om han kjenner liv også- gøy når han engasjerer seg! : )

Uke 16+5:

Trøtt på ettermiddagen

Kvalm og oppkast fortsatt, men heldigvis ikke hver dag

Syns ikke all mat smaker like godt som før

Litt stikkinger i magen når jeg snur meg fort i senga

Ellers kan jeg ikke si jeg merker noe ellers til graviditeten.

er i uke 17... får lettere vondt i rompen når eg bare har sittet en stund... blir for sulten igjen... trøtt... har forsatt kvalme og spying enkelte morninger.. er veldig søt hungen..skikkelig humør svingninger..stikkninger på siden av magen og nede i lysken.. overfølsom luktesans...

jeg er i uke 21, og har endelig sluttet å kaste opp, men brekker meg hvis jeg pusser tennene bakerst i munnen.

jeg har begynnende bekkenplager, og en del voksesmerter. Jeg har lav blodprosent og er derfor veldig trøtt og sliten. Orker veldig lite, men det kan komme av den lange sykdomsperioden med hyperemises. jeg går i aktiv sjukemelding men håper å snart kunne jobbe igjen selv om det ser litt mørkt ut akkurat nå.

Kjenner masse liv og trives med den stadig voksende mage :-)

Jeg er i uke 21, så jeg er (over) halvveis! Den kroppslige formen er kjempebra, med unntak av ømme pupper og hyppige dobesøk. Men var på SATS i dag, og trening begynner å bli tyngre. Ellers er jeg tett i nesa, men leste at det er lett å bli når man er gravid, fordi slimhinnene er mer følsomme. Samboeren min mener jeg er mer hormonell, men jeg tror heller det er fordi det er dårlig miljø på jobben og jeg krangler en hel del. Blir sur bare av å gå inn døra der. Lurer egentlig på hvordan det påvirker barnet, kjenner jeg er litt stresset for det. Har en dårlig lege, men håper jordmor har tid til å slå av en prat når jeg skal dit om to måneder.

Annonse

17+4 i dag!

forsatt morrakvalme, men nå gir det seg heldigvis med det:) så jeg er gansge fornøyd:):) men er mye sliten, jobber aktivt sykemeldt ca 4 timer dagen, men har fortsatt dager da jeg ikke klarer å gå på jobb.

har også kjent litt på en ekstrem hodeverk enkelte dager!

men alt i alt: formen er absolutt stigende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...