*kaisa* Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Hva gjorde dere dagen fødselen satte igang? Er gravid med nr 2, og lurer på om det lønner seg å slappe av, som noen sier, eller holde seg i aktivitet, som andre sier.. hehe.. Tar imot alle tips om hvordan man kan framskynde prosessen litt!
Svale <3 Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Ta det med ro og slapp av!! Jeg sov ikke natta før jeg fødte, og var rimelig utslitt etter 2 netter uten søvn. Fikk heller ikke sove noe særlig på barsel.. Blir litt frynsete i kantene av lite søvn.. Så prøv å slapp av på forhånd..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Nå er det 8 mnd siden jeg fødte da, men fødselen min startet natten etter at vi hadde hatt sex to ganger, hehe;) Og dette var faktisk 2 uker før termin, så tviler på at det var helt tilfeldig. Så, hopp til køys med mannen er mitt råd, og ta det ellers med ro og samle krefter til babyen kommer, for DET trengs;)
Svale <3 Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hadde også tenkt til å ha sex for å prøve å sette igang.. Men den kvelden begynte jeg å få modningsrier, så da fristet det ikke så veldig alikevel..
Svale <3 Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Jeg kjørte forresten bil på litt humpete vei 2 dager før jeg fødte. Hadde MASSE ubehagelige kynnere hele bilturen. Vet jo ikke om det hjalp til å sette igang prosessen men.. (han kom en dag før termin, men jordmora mente han var litt på overtid, så kan nok bare hende tiden var inne) Ellers spiste jeg masse vafler dagen før.. Og grillmat.. Og vaska soverommet.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Signerer lykkeli&gla - samme oppskrift her i huset de første småriene startet få timer etterpå og kvelden etter var snuppa født, 8 dager før termin. Ellers slapp av og sov så mye du kan, det gjorde ikke jeg og angret meg etterpå da det ble3 netter uten særlig mye søvn på sykehuset
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Jeg drakk te med masse kanel i Hadde riktignok hatt små "kose"rier i ca et døgn, men etter å ha drukket to store kopper te med en teskje kanel i hver av koppene tok riene seg merkbart opp umiddelbart og ikke mange timene etter bar det avgårde til sykehus!! Jeg velger å tro at kanelen var en utløsende faktor. Men det hjalp nok at jeg hadde smårier i forkant... Jeg var veldig aktiv helt frem til fødselen. Slappet selvfølgelig av, og passet på å sove nok. "Alle" hadde jo fortalt meg at jeg måtte sove masse før babyen kom, men jeg slet med å sove masse, for syntes det var ubehagelig uansett hvordan stilling jeg inntok i senga/på sofaen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå