Evila FØDEKLAR Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Jeg trodde jeg fant noe ganialt da jeg så disse på apoteket. De er sikkert fine for å beskytte såre brystvorter ved amming. MEN det sto også anbefalt å bruke før fødsel for å forberede til amming, spesielt de som har litt flate brystvorter, for de former på en måte brystene slik at babyen får bedre tak. I anbefalingen står det at man kan gå med disse 8 timer om dagen de siste månedene. Jeg forsøkte dette på onsdag og endte opp med 14 timer med maserier som var regelmessige. SKUMMELT!! Det sier seg jo egentlig litt selv. Disse skjoldene lager et slags vakum, så man går med konstant stimulering med disse som "drar" i vortene. Det har gått over nå, men jeg er helt utslitt og har planer om å holde meg unna dem, med mindre jeg blir desperat om noen uker og på overtid
**micke** Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 hmm.... kanskje et tips for å sette i gang fødsel da..? hehehe
juli-jenta Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Hehe...bra tips for de som er på slutten av sv.skapet;) greit å slippe og gå rundt å dra i disse brystvortene selv
Mor di! Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Uffda..hehe... Men når det er sagt så er dette absolutt de beste brystskjoldene! >Brukte både de og Avent sine sist gang, og syns helt klart at Medela sine var best, babyen fikk bedre tak, samt den hang best på brystet.
2prinsesserogbim Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Da skal vertfall eg prøve de når det nermer seg fødsel..
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 hvor kan man kjøpe sånne da??... er sikkert lurt å ha liggende vist man blir sår osv..
wegie Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 Fås kjøpt på Alliance apotek og Bootsapotek. Og www.bootsapotek.no
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 hm mulig jeg er ganske dum men jeg finner ikke helt ut hvilket produkt dette er :/ hm kan noen sende en direkte link??
Evila FØDEKLAR Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2009 https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=30607&c=1081&g=false&ref=search De kaller det Medela melkeoppfanger. Man skal liksom gå med dem mellom ammingen, i stedet for ammeinnlegg. Da slipper brystvorten å komme borti noe og eventuelt klistre seg fast, den fanger opp eventuell lekasje, og i tillegg former brystvorten hvis det er behov for det.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 så jo intressant ut.. skader nok ikke prøve.. takk for linken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå