~Endorfina~ Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Hvem er vel bedre å spørre om råd enn dere! Jenta vår på 7 måneder (født 3 måneder før termin) har merkelige netter for tiden. Slik har siste uka vært: Vi gir grøt + flaske om kvelden, så hun burde ikke være sulten. Legges 21 og våkner 24. Jeg gir pupp og hun sover max to timer. Deretter våkner hun ca en gang i timen helt til neste morgen. Jeg prøver smokk, og hun suger gjerne litt på den et par minutter (jeg må hjelpe henne å holde på den), men hun sovner ikke av den og blir etter hvert misfornøyd (gråter/skriker), og jeg ammer igjen. Hun suger nok ikke særlig mer enn noen minutter før hun (og jeg) sovner, så enten rekker hun aldri å bli helt mett (selv om hun strengt tatt snart ikke trenger mat om natta lenger) eller så har hun sterkt puppekosbehov! Jeg har forsøkt vann, og hun drikker, men blir egentlig bare mer våken av det. Hva kan jeg egentlig gjøre? *Gruble*
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Kan ikke hjelpe deg så mye. Men når jeg ammet min sønn fram til han var 4 mnd så spiste han hver annen time. ble utrolig sliten av det.. Så mistet jeg melken dessverre og gikk over til mme, da spise han først 2 ganger bare, og nå kanskje 1-2 ganger.. så kan jo hende du kan prøve mme på kvelden? Jeg ønsker deg lykke til med snuppa og håper det ordner seg snart... Fulgte litt med på deg på bim på komliserte sv.skap og prematur.. så bra at alt har gått fint..
~Endorfina~ Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2009 Koselig at du husker meg da Ja, jeg gir mme om morgenen og kvelden, men ammer om natten. Etter både grøt + mme skulle man tro hun sov lenger...
KarinB Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 hva med å legge henne tidligere? kl 21 er i seneste laget i grunnen. Har lest at alle barn under 2 år bør være i seng senest kl 19...Mini her får melk like etter halv syv, (bad før hvis det er badedag)så i seng ved 1845 ca. Sover til syv halvåtte neste dag. Ser at hun våkner kl 24, hva med å gi drømmemåltid kl 2230-23 sånn når du legger deg? Bare ta henne opp av sengen når du har puppen klar, så er det bare å kople på. Da får du flere sammenhengendes timer iallefall:I) I tillegg kunne det høres ut som at å ligge på eget rom kunne vært en ting å begyne med. Da våkner hun kianskje ikke for mat så hyppig. De kjenner lukten av deg vet du:) Eventuellt legge deg på andre siden av der sengen står, slik at lukten ikke blir så sterk for henne. Du ser selv:) Jeg ville iallefall begynt å legge henne tidligere, ta en halv time av gangen, i tillegg ville jeg lagt henne på eget rom. Lykke til:)
~Endorfina~ Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar, Karin, mye fornuftig der. Hvis hun skal legges 19, hvor sent kan da ettermiddagsluren tas uten at det går utover leggingen, tror du?
lillemirakel!! Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 min lille på 7 mnd har siste luren mellom 15 og 16, legger seg kl 1839-19. leggingen er imidlertidig begynt å bli litt stress, kaver mye i senga- så jeg vurderer å legge luren til max 15.30( altså ca 1430-1530)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå