**micke** Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 men ikke festet ennå... så våkna jeg i går natt av at jeg måtte hive etter pusten, jeg måtte opp å gå for å få puste. nå når jeg kjenner etter så er hodet godt oppe av bekkenet, nesten litt på den ene siden!! hjeelp!! han har vel ikke tenkt å snu seg nå? jeg er 39+4 idag og han har ligget med hodet ned i ukesvis! jeg har ikke neste time hos jordmor før om en uke, men hun kan vel ikke gjøre noe annet enn å sjekke leie likevel, eller? noen som har råd? hjelper det om jeg er oppe å går slik at gravitasjonen "hjelper" litt til? noen som har lignende erfaringer?
Kazaya er fødeklar Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Har ikke erfaring med det, men siden du er så nærme termin ville jeg ringt jordmor å hørt hva hun mener. Ikke morro om han snur seg nå! Lykke til!
wirre;o) Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 hehe... join the club! Han i magen her har også bestemt seg for å ta turen opp igjen. Det var vist ikke noe spes med det.
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Trodde ikke dem kunne snu seg etter uke 36 Men ring jordmor, så kan hun forsøke og snu den litt til bake vartfall
25 år gammel mamma Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Hei. Ikke for å skremme, men kan dele en dette : har ei tante som hodet var godt ned i bekkenet,men da fødselen startet, lurt JM om forrige hadde lite hår!! Da viste det seg at nr.2. hadde snudd seg og satt seg på rumpa allikevel, etter uke 36, han kom til termin..Ble mye styr,men det var jo pga at de ikke visste han hadde rumpa ned.Så lege kom til,siden setefødsel er lege som tar imot,men ble urolig på føden,siden dem ikke visste dette,men alt gikk helt som smurt. Jeg hadde ringt JM ja,vil ha ro rundt hvem som skal ta imot jeg da lege eller JM!! Jeg klarer ikke riste vekk følelsen at denna kommer med rumpa,hvorfor vet jeg ikke han ligger med hodet ned nå men har tid til å snu seg.. Er 29+4 så mye kan skje her enda!!Men satser på hodet kommer først,men skal følges ekstra opp på leie sa JM,pga av følelsen so m ikke vil bort..
**micke** Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 heldigvis så kjenner jeg veldig godt selv hvilken vei han ligger, så om fødselen skulle sette i gang så tror jeg ikke vi får sånne overraskelser! hehe... så det er ikke bare meg altså..! jeg lurer på om jeg skal følge med over helga og evt ringe jordmor på mandag... kan jo håpe på at han bare tar "sats" for å feste hodet *ønsketenkning*...!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Er ikke sikkert han har snudd seg da;) De kan jo faktisk snu seg til og med UNDER fødselen, men er jo ikke sannsynlig. Min har et par ganger lagt seg godt til rette nede i bekkenet, (bevegelig da) men kommet oppover igjen. Gir snart opp. Var jo så deilig å få puste ordentlig;)
**micke** Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2009 nei, han har ikke snudd seg - jeg bare håper han finner veien ned igjen (med hodet først vel å merke) helt enig med deg! så ubehagelig å gå å hive etter pusten, trodde liksom jeg var ferdig med akkurat det! jeg tenkte at siden jeg er førstegangs så ville hodet feste seg ganske tidlig, men neida...
**micke** Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2009 bare 5 dager etter meg da vi får krysse fingrene vi da for at guttene våre bestemmer seg og fester hodet snart! lykke til
**micke** Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2009 så forresten jeg har skrevet 39+4... jeg er da vitterlig "bare" 38+4... en liten trykkleif!
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juni 2009 #13 Skrevet 13. juni 2009 Æsjda. Men selvfølgelig kan de snu seg enda. Da jeg ventet første snudde han seg den siste uka før fødsel. Altså da jeg var 39+4 ca. Han satt opprinnelig i sete da, så bra at han snudde seg på meg;)
**micke** Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 13. juni 2009 hehehe... greit når det går den veien! jeg føler det er mye romstering på gang, så ikke vet jeg... kanskje han synes det begynner å bli ubehagelig der inne *krysser fingrene*
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juni 2009 #15 Skrevet 13. juni 2009 Det er uansett ikke så mye vi kan gjøre fra utsiden da:) Så like greit å roe ned og ta bekymringen om den kommer. Du er ikke i fødsel eller noe enda, sant?
**micke** Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2009 neida, ingen tegn til (nær) forestående fødsel... men hodet er helt tydelig ned uansett, så det virker som han har tenkt å fortsette med det. synes i tillegg at jeg har hatt litt nedpress i dag, så håper han finner veien ned i bekkenet igjen. du er høygravid du også nå stas eller....i hvert fall stas å være nærmere mål!
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juni 2009 #17 Skrevet 13. juni 2009 Ja, er høygravid nå. Har selv hatt nedpress i ukesvis. Hun har for det meste ligget med hodet ned hun her også. Stikker noe voldsomt og av og til får jeg de plutselige knivstikke som borer seg ned i underlivet. Herlig. He he:) Kan godt føde etter mandag jeg syns jeg (muntlig eksamen mandag ettermiddag). Er lei og sliten og har null krefter til å ta meg av ham på snart tre...
**micke** Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2009 det forstår jeg godt! slitsomt nok å ta seg av seg selv nå! en treåring er nok bittelitt mer aktiv enn jeg er nå, tenker jeg nedpress ja...klager når jeg har det og klager når jeg ikke har det! haha lykke til på eksamen! er det permisjon etterpå?
meg & to små vampyrer Skrevet 13. juni 2009 #19 Skrevet 13. juni 2009 Takk. Trenger lykkeønskninger siden jeg ikke orker lese mer... hehe:) Ja, er vel permisjon etter det ja. Men han vi har fra før skal ha ferie fra bhg med meg hjemme mens mannen jobber i tre uker nå da... Det kan jo også bli en prøvelse. Vanligvis klarer jeg han helt fint, men akkurat nå så syns jeg han er litt for mye for meg. Spesielt siden jeg ikke kan løfte ham uten smerter, ikke får gått noe særlig ut med ham alene og han er litt ekstra trassete...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå