Septemberprinsen Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Mener å ha lest/hørt at babyer ikke skal ha egg, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og hvorfor de ikke skal ha det? Og som vet når en kan gi dem det?
Cupcake! Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Lot lillegutt smake det i dag og han likte det (kresen). Men så begynte jeg å lure om egg var "lov" eller ikke. La et innlegg ut på skravle der jeg spurte og fikk til svar at det var pga. allergi og at de ikke skulle ha det de to første åra! Vet ikke om det stemmer
helene0: jan09+jun11 Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Her står det ett år for egg... http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn
Shinyogsmåen Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Sniker inn fra småtroll 1-2 jeg.. Klarte ikke å se på den linken at det stod de ikke skulle ha egg før de er 1 år jeg. Men jeg vet at det er en del barnemat som inneholder egg. De som inneholder egg er fra 8 mnd og oppover. Så jeg vil tro at man kan gi det fra 8 mnd. Uansett vil jeg anbefale dere å innføre det som all annen mat. Kanskje være litt mer obs, ved at når man starter med egg så venter man i 3 dager før man innfører noe nytt for å se etter reaksjoner. Nettopp fordi egg er en ganske vanlig ting å reagere på, dersom man har allergi. Jeg vil også anbefale å prøve å gi egg før 15 mnd vaksinen, da 15 mnd vaksinen er basert på egg. Fant selv ut at min sønn er allergisk mot egg bare noen uker før vaksinen skulle taes. Og fikk beskjed om at det kunne være litt alvorlig om han hadde fått den.
Lunita_ Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 jeg leste på ei side med barnemat oppskrifter at eggeplomma var kunne du trygt gi,men eggehviten kunne være alergiframkallende.. Men hører så mye rart..får bare prøve seg fram tror jeg:)
Cupcake! Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Ja det er vanskelig å vite hva man burde og ikke burde... Men lillegutt likte hvertfall egg når han fikk smake. Og det hadde vært supert hvis det kunne hvert en del av kostholdet hans. hmm...what to do..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå