Knotten & lille persille Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 Lille persille har siden fødselen spist 8 ganger pr døgn (ammer). Men den siste uken har hun redusert dette til 6 ganger. Ammer ikke om natten, men tidlig morgen ca kl 5. Har prøvd å tilby henne pupp oftere, men snur seg bare bort og kniper igjen. Hun er ikke så glad i flaske heller så jeg er redd hun ikke får i seg nok. Er rolig og sover godt, så hun virker jo ikke sulten heller. Hvor mye/ofte spiser deres småttiser?
Maia&Mathias <3 Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er veldig på tilbudssiden når lillegutt er urolig og gråter, så jeg tror han får mat mer enn 6 ganger ihvertfall (noe som kan forklare vekta hans; 7kg og 2mnd gammel idag....). Ikke alltid han spiser så mye når jeg legger han til, og puppen blir vel så mye trøst som matstasjon. På natta får han mat 2 ganger fremdeles. Hvis hun er rolig, sover godt og vekta stiger så er det ingenting å bekymre seg over vil jeg tro.....
Eddav Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Tror ikke det er noe å bekymre seg over, så lenge hun er rolig, fornøyd og legger på seg. Du kan jo ta en ekstra tur på helsestasjonen og veie for å forsikre deg om dette. Så lenge hun ikke vil ha, er ikke det noe å stresse med (selvregulering). Jeg har ikke helt oversikt over hvor mange ganger min lille spiser, legger henne til når hun gir uttrykk for at hun er sulten. Teller ikke timer heller, slik jeg gjorde med førstemann. Så lenge hun legger på seg og er fornøyd er jeg også fornøyd:-)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Lillegutt blir 7 uker i morgen, og spiser ca 12 ganger i døgnet... Jeg synes det virker ofte jeg da, og det kan bli litt slitsomt til tider... Men så hadde han lagt på seg 1,6 kg og vokst 8 1/2 cm på 6 uker også da... Så han spiser iallefall ikke for lite... Men jeg hadde nok ikke vært bekymret hvis hun virker rolig og fornøyd. De regulerer matmengden selv.
Knotten & lille persille Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2009 hmm, jeg får vel egentlig bare være fornøyd kanskje. Førstemann la på seg så dårlig så jeg tror liksom aldri det blir nok amming. Knotten var flaskebarn så det var litt mer rutine. Er nytt for meg dette med amming:) Har jo veid henne opp og ned og i mente:) legger på seg 250-300g i uka så det skulle vel være greit. Har lagt på seg tilsammen ca 2 kg siden hun ble født.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Da skal det ikke være noe problem! De sier at en gjennomsnittlig vektøkning på 175 g i uka er normalt Og ca 500-800 g vektøkning i mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå