Gå til innhold

Hvordan er formen, jenter??

lioness*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i skammelig fin form, det bekymrer meg jo selvsagt, men nå har jeg jo sett hjertet slå så noe må jo skje i kroppen min tross alt!

Jeg har ingen antydning til kvalme (7+1 i dag), og er ikke egentlig så voldsomt trøtt heller. Litt mer enn vanlig kanskje. Har stikinger i sidene (eggstokkene), mensmurringer i blant, av og til noen stikk i livmoren, mye mer sulten og tørst enn vanlig. Tja, det var vel det.. så langt. Tisser mye oftere, noen ganger om natten men ikke hver natt. Ja og ømme bryster, de har ikke vokst noe særlig men er hovne og blodårene synes bedre. Og så er jeg oppblåst,både med mer luft i magen enkelte dager men også bare hoven, buksene er litt trangere. Og så fryser jeg lettere.

Jeg føler egentlig at jeg har mer symptomer nå enn de forrige gangene selv om det ikke er all verdens denne gangen heller. Alt som er annerledes tolker jeg som positivt :)

Dere da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :o)

At du er i så fin form behøver ikke å være negativt. Syntes du har mange symptomer som er helt tydlige gravid-tegn! Jeg kjenner en annen som venter tvillinger, og hun har ikke vært kvalm i det hele tatt. Så vi er bare forskjellige der.

Jeg har det helt utrolig bra for tiden!!! Ingen plager i det hele tatt. Kjenner jo at magen vokser, og at det begynner å bli vanskelig å finne god sovestilling, men det er ikke noe jeg kaller plager. Jeg har verken vondt i mage, rygg, ben, hode eller andre kroppsdeler. Så legen mente jeg var superfrisk til å være tvilling-gravid.

De første månedene var tøffe. Hadde ekstrem kvalme, og medisinen jeg fikk ga meg angst. Skikkelig ekle saker. Det forsvant da jeg sluttet med kvalmestillende i uke 14. Og etter det har formen bare gått rett til himmels. Alt er glemt nå som jeg får masse av overskudd igjen.

Kjekt å høre om hvordan dere andre har det også. Det viktigste av alt er at vi er GRAVIDE, og da skal vi klare alt som følger med :o)

Skrevet

Hei !

Syns det høres ut som du har veldig mange flotte svangerskapstegn, jeg! Jeg har hatt en del, men ikke sånn at jeg er helt sånn "supergravid". Kvalmen/uggenheten kom som kastet over meg mot slutten av uke 7, men jeg har enda ikke spydd. Er bedre nå.

Trett har jeg vært hele veien, og beina er veldig kalde. Fryser mye lettere enn før. Har ikke merket noe i brystene før siste 2 ukene (10-11 uker), men nå har de vokst seg store og flotte og er ømme.

Stikninger har jeg bare innimellom, kanskje med ca 2 ukers mellomrom. Virker som det blir mindre av dem når livmoren har strukket seg før, det er min teori. Tissingen har vært helt annerledes denne gangen. Har ikke merket noe spesielt til det, vært oppe noen få netter. Tidligere var jeg oppe minst 1 gang pr natt fra uke 4 (endte med MA). Så det betyr visst ingenting for min del!

Alt i alt så har jeg det bra, selv om jeg ikke er i toppform. Kjenner jeg har litt mer energi nå når bekymringene ikke overskygger graviditeten helt, tror de sugde ut mer energi og humør enn det jeg var klar over.

Tirsdag er jeg 12 uker, mandag er det 3.UL. Hørte hjertelyd med dopler hos en veninne i går, så jeg bekymrer meg faktisk ikke for UL nå. HERLIG! Tenk at jeg skal være så heldig - en gang til!

ha en flott helg, alle sammen!

Skrevet

Så flott at du er i så fin form på tross av at det er to der inne som skaper hormonendringer og krever sitt av kroppen din! Må være veldig spennende å være tvillinggravid :)

Skrevet

Så herlig å kunne gå til ul etter å ha hørt hjertelyden! Lykke til, det blir sikkert en flott time nå som du ikke trenger å bekymre deg så mye!

12 uker på tirsdag, det er en milepæl! Jeg er 8 uker på onsdag, synes liksom det er en del det også plutselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...