Vannmann35 Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lekker noe voldsomt, og på natten så våkner jeg i en dam av melk... Både jeg, babyen (som sover sammen med oss), dyne og laken blir klissvått, selv om jeg legger et håndkle under meg. Vurderer å sove med bh, men dette virker veldig ubehagelig og upraktisk i forhold til mating om natten... Hvordan gjør dere dette?
Knotten & lille persille Skrevet 12. juni 2009 #2 Skrevet 12. juni 2009 sover med bh og innlegg. Hvis ikke måtte jeg skiftet sengetøy i løpet av natten. Ikke det mest behagelige, men man venner seg til alt. Sover enten med amme-bh eller sportsbh. Setter meg alltid opp for å amme om natten uansett så det er ikke noe problem, lille persille sover ikke i sengen min.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #3 Skrevet 12. juni 2009 Klarer ikke å sove med bh, blir bare ubehagelig. Gjorde det en periode når jeg lakk som mest, men så gikk jeg over til å legge et tisselaken under lakenet mitt og et dobbelt håndkle oppå så det ikke skulle bli så klamt. Sover stort sett på siden så dyna har ikke vært noe stort problem, men med tisselaken slapp jeg vått laken og flekkete overmadrass.
meg & lillegullgutten Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hei vannmann 32! Har sett mange av innleggene dine inne på BIM. Når var det du fødte? Jeg fikk en liten gutt 3 dager over termin. Du hadde gått 7 dager over sist jeg leste innlegget ditt. Hilsen nysgjerrig:-)
lille sprelle Skrevet 13. juni 2009 #5 Skrevet 13. juni 2009 sover med bh med innlegg Ikke noe problem ifht matingen - bruker ammebh
Vannmann35 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2009 meg & lillegullgutten: Jeg fødte 6 juni, 8 dager over termin. Litt morsomt, for jeg selv ble også født 8 dager over termin :-) Har nå ligget med sånn engangunderlag man har til stellebordet + 2 håndkler under meg + et håndkle over brystene... Funker fint. Tømmer meg også så godt jeg kan på kvelden, etter at vesla har fått mat. Bruker også både vanlig ammeinnlegg og ullinnlegg på dagtid... Får håpe melkeproduksjonen roer seg litt mer etterhvert, føler meg som Samantha Fox ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ligger med intilsittende singlet. Jeg har slikt engangs "tisselaken" under, så jeg ikke skal ødelegge overmadrassen. Bruker ammeinnlegg inn singleten, det hender til stadighet at jeg blir våt, og har med eksra innlegg i sengen, for lille gull sover så pass mange timer om natten at jeg får så spreng. Men jeg lekker mest mens jeg ammer...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Brystvortene mine blir så såre om jeg sover med bh, så det orker jeg ikke. Jeg har en ammesinglet på meg, og tar ned det som dekker brystene når jeg skal sove, og setter det på igjen når jeg må opp- lillegull tar ikke brystet, så jeg pumper og gir på flaske, og da må jeg stå opp og kokkelere på kjøkkenet midt på natten. Siden naboen rett over ser rett inn vinduet der, synes jeg det er greiest å dekke meg til da! Jeg lekker heldigvis ikke så mye mens jeg sover, det meste kommer mens jeg mater snuppa mi- sikkert kjærlighetshormonene som slår inn!
♥ DAME Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Sover med bh OG innlegg, fordi jeg har så såre brystvorter og lekker også
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Barnet er 15 mnd her, og jeg sover fortsatt med bh... Ammer endel på natten ennå, men merker jeg lekker litt mindre nå, så kan forhåpentligvis snart slutte Veldig mange må sove med bh de første mnd, man venner seg til det. Hvertfall syns ikke jeg det er noe problem.
blomstre Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Finnes BH'er som er gode å sove i. Amme BH uten spiler er både behagelig og praktisk (Triumph f.eks). De netting BH'ene man får kjøpt på barsel og apotek er også veldig greie (og billige), hadde en del av de i starten ettersom de gjerne måtte til vask etter en natt ;-) Dersom du lekker på det brystet du ikke ammer på mens du ammer på det andre så finnes det oppsamlingkopp (avent har, sikkert fler merker også) som man kan sette på. Eneste er at det kan bli litt klønete hvis man ligger og ammer dersom koppen blir full... Og pass på at åpningen er oppover... Får håpe det stabiliserer seg snart da :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 ja, bh og ammeinnlegg. Det er en vanesak, og føles behagelig og praktisk
brooklyn Skrevet 19. juni 2009 #13 Skrevet 19. juni 2009 sover med ammebh og innlegg fremdeles (holder på å slutte med nattamming nå, da lillemann har blitt 1 år, men har fulle mugger om natten). Når han ammes og utdrivningsrefleksen begynner, prikker det fra den andre puppen og det renner. Fremdeles. Jeg gleder meg igrunn til å gå tilbake til å sove i nudien:)) Og til å ha sex uten bh:) Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå