Gjest Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Falt og slo meg ganske fraftig for 3 uker siden. Fikk et ganske stort kutt i leggen, sånn at jeg kunne se inn til beinhinna. Skulle nok ha sydd, men gjorde ikke det. Kom skorpe på, og jeg regna med det skulle gro. I går klarte jeg å rive av skorpa da jeg skulle ta av buksa. Ser at såret er akkurat like dypt som før. (Kommer i tillegg ekkelt seigt blod ut og gul-grønt gørr...mmmm nais!) Jeg trodde det skulle være på go vei til å gro nå jeg? Det ser litt ut som et ganske stort krater på en måte, er redd det kommer til å gro sånn at jeg får et stort (stygt) søkk i leggen. Er jo tre uker siden? Burde det egentlig sys? Det er vel litt seint nå er det ikke? æsja
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg på dro meg ett sånt sår i leggen i fjor høst. Så ikke så ille ut når jeg gjorde det men var nok ganske dypt. Det tok sikkert tre-fire månder før det grodde første gangen. Deretter har det vært åpent igjen fra tid til annen (antagelig pga. nye sammenstøt). Det begynner å bli bra nå..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 et dypt sår bør syes,ellers tar det lang tid før det gror,og det blir mye styggere arr.
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 OI. SÅ lenge? mene, du har vel ganske stort arr da? Er det for seint å sy tre uker etter?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Det var 7 cm langt, men nå er det bare litt av arret som synes (men så bryr jeg meg ikke så mye om sånt heller, hårete mannelegger tåler ett arr her og der). Tror ikke legen syr dersom såret ikke er slik at det rives opp igjen av bevegelser eller andre forhold. Eller det er veeldig dypt, men det er nesten ikke mulig på leggen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 får du et sår som må sys så bør det gjøres innen 6 timer etter skaden skjedde så jeg tror ikke det er noe vits i å sy nå, men du kan la en lege se på det så du kan få behandling slik at det gror fortere og minsker faren for infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Herregud! Spør legen da vel. Hvordan skal vi vite detta? Blir meget oppgitt over alle disse spm som bare en lege kan besvare!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Du burde nok fått det sydd samme dag som det skjedde. Arrret vil nok vise, ja. Spesielt når du forteller om den gul-grønne gugga. Ikke så stort søkk som du kanskje ser for deg, men et godt arr:) Hva i all verden er grunnen til at du ikke gikk til legen, når du kunne se beinet inni der? Skulle du være tøff, eller? Pass på litt, for bein-/beinhinne-betennelse er ikke å spøke med. Tror kanskje en tur til legen er lurt, sying eller ikke.
respektatauten Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 hadde ei venninne som skar seg på fremsiden av leggen med kniv, det var et uhell.. kuttet var ikke så stort eller dypt, men siden skinnet på leggen er såpass stramt sydde legen såret. viss ikke ville det ikke grodd ordentlig fordi det kunne komme til å sprekke opp igjen av seg selv siden skorpen i seg selv ikke holder såret sammen, men bare fyller det igjenn før det gror, og skorpen er ikke like sterk som sting.. så vss såret nå er åpent ville jeg ringt legen fortest mulig, istede for å la det lage ny skorpe... kansje du får sydd det likevel:)
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Grunnen til at jeg ikke dro til legen var at klokka va 3 på natta, og jeg hadde vært på utdrikningslag. Dagen etter var det full fres fra morningen av (2års feiring) da jeg endelig fikk tid til å se på såret (og oppdaget hvor dypt det var) hadde det gått ganske lang tid.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 De KAN skjære det opp igjen(rense det slik), for så å sy det. Om de mener det trengs og/eller går an. Men siden det høres litt betent ut, er det ikke sikkert de vil gjøre det uansett. Men ta turen til legen, du:) Forstår godt at et utdrikningslag kan forårsake et legebesøk for lite;) Jeg våknet med Donald-kul i panna etter et slikt lag;)
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 Hihi, jeg var ikke så bedugga som det kanskje høres ut. Vi var på vei for å dra der i fra. jeg bar på en stor kasse, så jeg så ikke hvor jeg gikk. Rakk bare å høre "pass deg for dørstokken (den var litt høyere enn vanlig" før jeg deisa ned en steintrapp. Fikk jo ikke tatt meg for heller siden jeg hadde hendene fulle:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå