meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Hmmm,skulle på toalettet i dag tidllig og oppdaget en masse slim i trusa. Dette slimet var blangt og seigt. Har vært plaget med mye utflod i svangerskapet,men det var ikke sånn utflod som jeg har hatt tidligere. Det ble med det og har ikke hatt noe mer,men hadde voldsomme menssmerter i mage og rygg som kom i tak og bygde seg opp før det ga seg. Var det slimproppen som kom idag tidlig eller deler av den? Var så sikker tidligere idag ettersom jeg skvatt opp av do når jeg så det,men så er jeg litt usikker også...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg hadde akkurat det samme her for noen dager siden og ringte føden, jordmor sa at det var proppen så da er det vel det
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 Jeeey,da håper jeg på det :-) Var bare så snodig å få så voldsomme menssmerter samme dag som proppen gikk også synes jeg. Har hatt kynnere store deler av sv skapet,men dette var noe helt annet. Kan jeg vente meg en fødsel om ikke så lenge tro?
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Det kunne visst gå flere uker sa hun, men jeg fortalte også at jeg hadde hatt en del nedpress i den siste tiden, og da sa hun jeg kunne regne med å være i fødsel i løpet av få dager. Så nedpress + slimpropp var visst ett godt tegn Håper hun har rett!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Hva er mye sånn slim som du sier?? Her om dagen så kom det "mer enn vanlig får jeg vel si" slim på papiret. Melke farget, tykt og seigt. Aldri sett noe sånn komme ut av meg før Vært litt etterpå også, men ikke så seigt... Hadde den kvelden mye vondt i magen og ryggen, men gikk over. Dagene etter (i går og i dag) er jeg mye trøtt, slapp og trist, men roligere når det gjelder kynnere. Var det slimproppen? Deler av den? Eller ikke noe å bry seg om?? 7 dager igjen til termin, prøvd det meste av kjærringråd for og starte fødsel (utenom rødvin og laktulose) men ikke noe ennå.
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2009 Oiii!!! Jeg har også hatt masse nedpress de siste to ukene ca! Pluss massevis av stikninger!! Var hos jordmor tidligere denne uka og bebien ligger langt ned i bekkenet,men var ikke helt festet.. Får håpe fødselen din starter straks da :-) Jeg derimot begynner i min 37 uke idag,så hadde jo trodd det lot vente litt på seg,men ikke alle går over tiden heller :-)
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er 38+1 idag, hadde regelmessige "rier" i går, i over en time kom dem med 6 - 10 min mellom hver. men så forsvannt det, og siden det har jeg hatt masse kynnere, så vi får alle krysse fingrene for oss da hehe
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2009 Mitt slim var helt blangt og seigere enn hva min vanlige utflod pleier å være. Og massevis,ikke bare en liten dert liksom..hehe.Tykt var det også.. Kan jo høres ut som at det er proppen hos deg også,for den er visst forskjellig fra person til person har jeg hørt.. Og den kan gå over mange dager også.. Jeg har også vært sinnsykt trøtt de siste dagene og sover nesten ingenting på natta... slitsomt. Får satse på at det var proppen din som gikk da,høres jo sånn ut :-)
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2009 Ja,jeg er sikker på at det var "rier" hos meg ikveld også,for det gjorde jæv.. vondt!! Kom mens jeg spiste middag og ga seg vel etter trekvarter eller noe tenker jeg..sovna som en stein på senga etterpå.. Masse kynnere her også! Hehe,da krysser vi fingerene jenter ;-)
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har sovet så godt de siste dagene. Kan ikke huske sist jeg som så godtg om natta'n. De jeg snakker med sier at kanskje jeg sover godt nå for og lade opp til fødsel....?? Stille før stormen lissom Håper virkelig det var den som kom. Kan lissom ikke si jeg har sett noe sånn komme ut av meg før. Men var ikke noe blod eller noe. Bare hvitt, tykt og seigt. Men vet bare ikke om det er nok til og kalle proppen lissom.... :S Men håpe håpe. Vil gjerne komme igang med fødsel nå. Noen kjærringråd dere vet hjelper?? Tas imot med stor takk
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2009 Ja,kanskje det du,stille før stormen :-)hehe.. Var ikke noe blod i mitt heller og som du selv sier at det er vanselig å vite hvor mye det "skal" være. Men som jeg har hørt kan det komme over flere dager eller det kan komme en stor klump,eller det kan komme litt slim sammen med utfloden og derfor også mange som ikke registrerer at proppen går! Et godt råd er sex,men det har du kanskje allerede prøvd? Hadde sex i går,lå med sæden inne i 20 min.. og proppen gikk da idag (forhåpentligvis)+rier som kom og forsvant like fort igjen..
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 hehe, jeg også hadde sex i går og lå med fotene i været i 20 minutter etterpå, prøvde i dag også men endte med masse kynnere. Forige svangerskap startet fødselen 8 dager før termin og det var noen timer etter jeg hadde hatt sex. Så her har jeg prøvd sæd, orgasme, vaske vinduer, vegger og tak, stimulere litt på brystvortene men ingen ting som har hjulpet så jeg har gitt opp kjerringråd Og jeg er moden og hodet har vært festet i noen uker, og er gooodt nede i bekkenet. Så nå må den lille jenta bare finne det for godt å komme altså
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. juni 2009 Hahaha,jammen ser jo ut som sexen kanskje har hjulpet denne gangen også da *Fødeklar med en pike i magen*! Skal ha litt sex idag også tenkte jeg;-) Gubben holdt på å le seg ihjel der jeg lå i går med beina oppetter veggen godt støttet opp med puter og dyner..hehe,jaja,er det så nøye da? :-)
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 hehe, gubben her også syntes det er litt komisk, også sier han at han føler seg utnyttet Men jeg er virkelig desperat etter å få denne ungen ut nå. Får ikke sove om natten, den er hele tiden urolig, halsbrann hele tiden og masse kynnere, så jeg er så klar for å få den ut at det er ikke ord for det en gang. Men nå har typen sagt at han ikke vil ha mer sex, for han føler at han "presser" på babyen, hodet er så langt ned at jeg kan kjenne det med å stikke en finger inn, så vi holder oss unna det fra nå av
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. juni 2009 #15 Skrevet 11. juni 2009 Prøvd det meste syntes jeg. Sterk mat, sex, mange kanelboller, stimulere brystvortene med fingrene, holde på masse hjemme, gå tur, hoppe opp og ned, Satt min lit til fullmånen. Ikke noe som har hjulpet ennå..... Jeg har trodd at når hodet er festa så forblir det festa. Men de siste 3ukene er det vel så har hodet vært festa, men i dag sier legen at han vil ikke kalle det festa, så skrev på helsekortet "knapt festet"....
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. juni 2009 #16 Skrevet 11. juni 2009 Litt komisk dette med sex. Få ungen ut på samme måte den kom inn der. Hehe hehe. Plikt sex kaller gubben det. Men min tenker på at dette er kanskje siste gang han får seg noe på en en del uker (pga renselsen).
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. juni 2009 Oida,ja forstår jo den da,om dere kjenner bebien altså.. Blir litt rart kanskje..Men du skal nok se bebien din kommer snart,alle tegn sier jo så :-) Huff,nå kommer disse "riene" igjen merker jeg...føles nesten som jeg holder på å få diare i samma slengen..
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #18 Skrevet 11. juni 2009 Jeg gikk mange mnd før jeg kunne ha sex igjen etter forige fødsel så gubben er klar over at det kan være sist gang på leeenge, men han liker ikke tanken på å klaske snadden i ansiktet på babyen sier han For en tankegang sier jeg bare.. Hehe
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 11. juni 2009 #19 Skrevet 11. juni 2009 Jeg også føler at jeg må på do HELE tiden! Det er forferdelig kjipt Kan ikke bare babyene våre komme da? hehe, vurdere å sette meg ned å puse på den å se om det skjer noe
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2009 Hehehe,ja da sier han vel ja takk uansett,tenker jeg.:-) Gubben igår da, "ja,da er det vel bare å få det overstått da".huff,høres ikke bra ut.hehe..men må man så må man! orker ikke tanken på overtid asså... Men er litt spesielt med tanke på at bebien ble lagd via sex og kommer ofte ut grunnet sex....
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 11. juni 2009 #21 Skrevet 11. juni 2009 Hehe ja blir litt plikt men. Kan det hjelpe så hvorfor ikke
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #22 Skrevet 11. juni 2009 Hehe,ja hadde vært deilig å få se lillegutt etter å ha vært inni magen så mange mnd..er rimelig lei av å gå gravid nå merker jeg...så blir godt når de nå straks kommer ja ;-) Puste på den? prøv det,kanskje det hjelper:-)hehe..
meandmylittle Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #23 Skrevet 11. juni 2009 Ja,det var jo litt av en tankegang :-)hehe,men sånn er han min også,om det er til noen trøst..rare de mannfolka :-)
fult hus:) Skrevet 11. juni 2009 #24 Skrevet 11. juni 2009 jeg hadde sånn slimgreie i dag som dere beskriver. er i uke 34 så tenkte ikke på slimpropp, men at jeg holdt på å få en soppinfeksjon elr noe som gjorde utfloden slik. men nå begynner jeg å lure på om d kanskje var slimproppen gitt.. klør jo ikke elr noe.. hva vil d si at slimproppen går?
meandmylittle Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #25 Skrevet 12. juni 2009 Hei. Ja det kan jo ha vært slimproppen din som har gått. Det at slimproppen går betyr at ting er i ferd med å skje i livmorhalsen vel,og at man modnes. Proppen er der for å hindre infeksjoner og dannes med en gang man bli gravid. Men det at slimproppen går betyr ikke at det er noe fødsel på gang heller,det kan gå mange uker før det skjer noe mer..men nevn det for legen eller jordmor når du skal dit neste gang. Min gikk som sagt i går og har siden det hatt sterke menssmerter i magen og ryggen og rieliknende tak som kom og gikk.. takene har gitt seg foreløpig,så får se om det tar seg opp igjen.. Men menssmertene er der heeeele tiden...slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå